Small fragments of a life

With your back against the ground

Mitt hem doftar lätt av citrus. Jag har nämligen städardag idag, så jag har varit duktig och dammat, dammsugit och torkat golv. Jag måste säga att städning faktiskt är, ja, jag ska väl inte sträcka mig till att säga att det är kul, men märkligt tillfredsställande i alla fall när man inte har så mycket att städa. Det är fortfarande förmiddag och jag har endast toastolen och handfatet på toaletten kvar att skura, jag väntar bara på att medlet ska gro in sig ordentligt.
Så nyduschad, med nystädad lägenhet och med Takida på stereon mår man väldigt bra!

För en tid sedan fick jag lite blommor av farmor och farfar, då jag upptäckte att jag hade någon sorts ohyra på alla blommor jag själv köpt och fick panikringa till dem och be dem komma och kasta dem. Jag har nämligen insektsfobi, det räcker med att man nämner ordet och jag får en märklig känsla av att det kryper på mig. Som de vänliga själar mina faröräldrar är cyklade de hit och tog hand om mina äckliga växter. Och nästa gång de kom på besök hade de med sig lite blommor hemifrån som var definitivt insektsfria. Så igår upptäckte jag att en av de gröna växterna hade skutit upp rosa blommor, överlycklig ringde jag farmor och berättade om min upptäckt. Och hon sade att det var bara att gratulera, för hon hade då inte fått sin att blomma. Jag är mäkta imponerad av mig själv, då jag alltid brukar glömma att vattna mina blommor, eller så dör de bara jag tittar på dem. En gång när jag fortfarande bodde hemma odlade jag Tagetes, de började som frön i mitt fönster och växte sakta till sig. Jag planterade om dem i en utekruka och ställde den på balkongen och de trivdes riktigt bra, de blev riktigt stora. Fram till jag hade fest hemma när mor o compani var på Gotland, och jag vattnade mina fina Tagetes med öl. De stendog. Kändes lite bittert faktiskt om jag ska vara ärlig, att jag mördat mina så ömt omhändertagna och egenhändigt odlade Tagetes. Men nästa år gör jag nog ett nytt försök, kanske inte med just Tagetes men med någon annan fin blomma som jag sedan kan placera på balkongen.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: