Small fragments of a life

Like pretty girls need cowboys, I need you here tonight

Oj vad jag har varit dålig på att blogga de senaste dagarna, skärpning!

Fredagen började med massage, det är inte så tokigt det inte! Sedan vidare till Surahammar för att hämta upp syster och hennes katt, köra till Strömsholm, tillbaka till Surahammar, och sedan vidare tillbaka mot Katrineholm igen. Det blev en hel del tid spenderad i bilen, men det är okej, jag hade datorn med mig så jag satt med den i knäet en hel del av tiden.

Så igår var det dags igen att skriva högskoleprovet. Det var svårt, otroligt svårt. Och det gick inte alls lika bra som det gjort de två tidigare gångerna. Och jag har kommit fram till att jag ska emigrera till ett engelsspråkigt land, för på engleska läsförståelsen (ELF) fick jag 18 poäng av 20, på svenska läsförståelsen (LÄS) fick jag 13 av 20 eller . Slutsats; jag är bättre på engelska än på svenska. Tjena tjena. Borde man inte vara bättre på sitt modersmål? Och svenska orden (ORD) gick åt helvete. Det började bra, men sedan barkade det käpprätt åt helvete. 22 rätt av 40. What the fuck? Sedan fick jag bättre på diagram, tabeller, kartor (DTK) än jag fick på matteblocket (NOG). Hur kom det sig? Speciellt med tanke på att jag inte hann med de sista 4 uppgifterna utan bara gissade. Ren chansning. Usch ja. Men jag antar att man inte kan säga något med säkerhet förrän meritvärdet är satt, men det känns inte bra det här. Nej, jag tror inte jag slår höstens resultat på 1,4. Men jag ska inte klaga, det är bra nog för att jag ska komma in på den utbildning jag vill, jag skrev egentligen bara för att det har blivit en grej, jag vill prestera 1,5. Och det hade ju inte skadat att klara det.

Idag känns det i alla fall att våren är här. Och vi har varit hos farmor och farfar och styrt upp med sommardäck på bilarna. Först på pappas och sedan på farmor och farfars. Och när väl sommardäcken är på på bilen, då är det verkligen vår! Vi var inte de enda som bytte däck idag, tydligen, för när vi kom till macken för att kolla trycket och pumpa i lite mer luft i däcken var det fler där som stod på kö.

Efter däckbyte och lunch åkte jag ut till soliga Forssjö, först med en hel hög böcker till Tiina, som bjöd på en snabb kopp kaffe, inte så tokigt det inte! Sedan vidare till familjen Espling, och mitt lilla mufflonfår Linda. Det var på tok för länge sedan, så väldigt trevligt att träffas idag! Ännu en kopp kaffe där och sedan ut i solen.

Summering; en väldigt trevlig dag!


Och så lite diverse bilder från dagen.

Oj, så sur man kan se ut då... Det var jag inte, bara uttråkad, och hade solen i ögonen. :)


Förberedelser. Och pappas oerhört rena bil!...


Vinterdäcken av, bara att sätta på sommardäcken då! :)


Däckbytaren nummer 1. I oömma kläder ska tilläggas, för i helvete vad skitig man blir när man byter däck!


Pappa fick sköta domkraften, för det var bromsrör och what not att undvika... Men i alla fall, 1 down and 1 to go. Farmor och farfars bil stod näst på tur. Och kika gärna nere i vänstra hörnet på bilden, där ligger ett fälgkors. Ett verktyg jag faktiskt visste vad det hette, jag är mäkta stolt! ;)


Hemma hos Tiinisen, där Hilma hade fantastiskt färgglada kläder på sig, dagen till ära :)


Mitt lilla mufflonfår! :)


Och slutligen lite Cruciomys! :)




Nu ska jag lägga mig på soffan en stund och vila, för jag ska jobba i natt. Oh, the joy! Men härligt är att jag inte börjar förrän kl 22, vilket gör att jag slipper missa mitt favoritprogram. Kl. 20 ikväll är det Bones på trean. Det får man inte missa! :)


Dagens låt; Thriving Ivory - Hey Lady


Fridens liljor!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: