Small fragments of a life

I have struggled to see, why it's so easy to push me aside...

I morse var det inte roligt när klockan ringde. Först fattade jag inte riktigt vad det var som lät så förbannat, sedan insåg jag att det var larmet, att det var dags att stiga upp och göra sig i ordning för jobb. Det kändes inte ett dugg bra. Varenda muskel i kroppen skrek i protest när jag släpade mig upp ur sängen. Men upp kom jag, och jag tror att jag fick i mig lite frukost och lyckades dra på mig lite kläder innan jag hoppade upp på cykeln för att trampa mot jobbet.

Dagen har ändå gått över förväntan, det går att hålla kroppen igång med kaffe. Det har blivit ett antal koppar under dagen. Det är gott med kaffe mellan varven, och speciellt när man är sådär riktigt trött. Man blir lite piggare, för en liten stund i alla fall.

I morgon har jag sovmorgon, det känns inte så tokigt alls måste jag medge. Nu ska jag snart styra upp med lite mat här hemma, sedan blir det soffläge ikväll tror jag. Det känns som att det behövs, kroppen har inte hämtat sig ännu efter det jobbiga uppvaknandet i morse. Helena och jag pratade om det där, nu på eftermiddagen. Som brandman har man 1,5 minuter på sig att göra sig i ordning. Förstå om man ligger och sover när larmet går, då ska man ta sig ur sängen, hoppa i kläderna och sitta i brandbilen på 1,5 minuter. Det betyder att det där med brandman inte är något för mig. Det tar mig åtminstone 10 gånger så lång tid att ta mig ur sängen på morgnarna. 15 minuter snoozade jag klockan i morse.

Vet förresten inte om jag nämnde att jag var på bio på juldagen? Jag, Veronica och Adam hittade i alla fall till biosalongen för att se på Narnia. Fantastiskt bra film, det där! Och jag har fått veta att det tydligen inte alls är alla biografer som visar filmer i 3D. Eller rättare sagt; det är inte många alls som visar filmer i 3D. Fränt att lilla K-town är så tidiga med det!

Idag fick jag hem nya Ellos katalogen. Den ska jag inte titta i. Det blir så dyrt om man tittar i den, för de har riktigt snygga kläder de där på Ellos. Och så är det så fruktansvärt enkelt att köpa på sig allt för mycket saker, så det blir alltid 7 gånger dyrare än man tänkt sig från början. Det är bara klick, klick, klick och sedan har man köpt sig en helt ny garderob. Och visst, det är ju skitkul med nya kläder, det är nog bland det bästa som finns, men nu ska jag bli student, och det innebär att jag inte kommer att ha råd med sådana extravaganta utgifter. Huvaligen. Tur att jag får en lön i Januari i alla fall, det känns rätt bra det, måste jag säga. Jag har fortfarande inte kommit ihåg att säga upp mitt telefonabonnemang, jag måste ta och göra det i morgon, det är ju dumt att sedan sitta och betala för något jag ändå inte kan använda.

Det kanske löser sig med boende i Linköping. Kanske. Det beror lite på. Jag får återkomma om det vid ett senare tillfälle. Och är det någon som har någon kontakt om boende i Linköping så får denne gärna höra av sig. Jag behöver någonstans att bo, tillsammans med mina katter!

Avslutar med en bild från igår, det var så fint när jag gick över åsen och solen lyste.




Dagens låt; Trapt - Disconnected


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: