Small fragments of a life

En vandrande olycka

Prova att gå en dag i mina skor. Det är inte lätt vill jag berätta! Fast det har varit en bra dag, den var bra tills ungefär för en halvtimma sedan i alla fall. Jobbet gick bra, inga krumeluxer där inte, nu när man väl kommit in i alla rutiner och lärt sig hitta och så. Lagom att byta nu då, för nu är det ju ingen utmaning längre...

Efter jobbet tog jag mig till Anki, drack lite kaffe och inväntade klockslaget för träning. Tog oss till Folkets Hus och tränade en timme, superskönt i både kropp, knopp och själ. Man mår så fantastiskt bra när man går därifrån!

Kom hem till 2 mysiga kissar, hoppade in i duschen, lagade mat, och åt. Sedan skulle jag in i badrummet för att hämta byxorna jag slängt över toaletten. När jag vänder och ska gå ut igen inser jag att det är en hel del vatten på golvet i badrummet, och mina fötter glider. Jag parerar, och glider åt andra hållet. Och innan jag vet ordet av det ligger jag dubbelvikt på badrumsgolvet. Tänk, jag visste inte att en människa kunde böjas på det viset, och då är jag ändå överrörlig ska tilläggas. Så där låg jag och kände mig ganska dum. Katterna flög in i vardagrummet när jag vevade runt där inne, tydligen är jag läskig när jag halkar...

Nu har jag slagit mig ner i soffan, tror att ryggen har gått av, höger ben är nog brutet på minst 5 ställen, och jag tror några muskler brustit i vänster lår. Lägg till en saftig huvudvärk på det, så vet du hur jag har det. Måste halta ut till köket och ta en värktablett eller två känner jag.

Kvällens rubrik fick bli en passande beskrivning på mig själv, för jag har inte hunnit så långt som till att öppna Spotify, plus att jag som sagt har ont i huvudet, då är inte musik något jag längtar efter.

Tingeling.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: