Small fragments of a life

Onsdag kväll

Nej, hördeni (om det fortfarande finns några kvar här att hördenia vill säga) nu tycker jag att vi skiter i det här med sommar. Juli närmar sig sitt slut, då kan vi väl passa på och hoppa över Augusti och September? Stega rakt in i Oktober, menar jag. Det vore inte så dumt det, den här värmen som lagt sig som en förbannelse över vårat avlånga land har snart ihjäl mig. För vissa av oss har inte semester, vissa av oss jobbar och sliter, precis som om det vore Februari eller Maj eller September eller vilken annan jävla månad som helst.

Med risk för att låta bitter. Men det är jag inte, jag valde själv att jobba under sommaren, och jag är fortfarande nöjd med det valet.
Men jag tycker allt mer att saker och ting är svart eller vitt. Jag gillar svartvitt, och för det mesta är de där dumma gråzonerna däremellan bara jobbiga och ivägen. Men när det kommer till vädret kan det gärna få finnas lite gråzoner här och där. Extrem kyla blev till extrem värme liksom. Och jag har kommit underfund med att jag har en hel hög med kläder som jag skulle vilja använda, men som jag inte kan använda. Inte för att de är för stora eller för små eller något sådant. Nej, men för att drog jag på mig en långärmad tröja just nu skulle jag snart nog få ta taxi till Nyköping och psyket där.
Lite kyla nu, tack.

Nu har jag klagat färdigt för idag, och ska försöka hitta något nyttigare att göra innan det är dags att åka till jobbet igen, för ännu en jobbnatt.

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Veronica A
skriven :

Jasså hörrudu! Men JAG råkar ha semester och ska även fylla år så jag vill gärna ha augusti och ta dagarna en i sänder... =) Kram

2 "Jörgen"
skriven :

Jo jag håller absolut med dig, denna sommar har varit alldelles för varm!

Har inte gjort annat än att sprungit fram o tillbaka till poolen hela tiden. Kylskåpet börjar sjunga på sista versen pga all öl som har legat på kylning, o för att inte tala om grillen som aldrig får chansen att kallna...



hej på dig!



3 Evert
skriven :

Hörru du.. De låter som Lina måste träffa mig snart och styra upp nått.. :) Va längesen vi skavdes över en fika.. Haha... Kram Sara (Om du inte förstod) :P

4 Lina
skriven :

Veronica; Men det är väl inte så viktigt? ;)



Jörgen; Ja, det hörs ju absolut att du lidit av värmen! En del har det bra, vill jag bara säga.



Evert; Ja, klart vi måste träffas, jag saknar dig!