Small fragments of a life

Tisdag eftermiddag/kväll

Om man försöker koppla i en automatväxlad bil tar det tvärstopp. Det vet jag. Jag har personlig erfarenhet av det, kan man säga. Det har Imperius också, nu.

Och Crucio är mindre av en man idag än han var igår. Jo, han har blivit kastrerad idag, den lille mannen. Och än så länge verkar han inte lida så mycket av det, när vi kom hem hoppade han upp i sitt hörn i soffan och låg och tvättade sig, som vanligt. Käkade lite, drack lite, sedan tillbaka till soffhörnet.
Och Imperius har haft en helskön dag, när inte Crucio har varit hemma. Dörren till sovrummet har fått vara öppen, och det är där Imperius har spenderat det mesta av sin tid idag.
Men nu är allt som vanligt igen när båda prinsarna är hemma, och äventyret är färdigt för den här gången.

Medan Crucio var hos veterinären passade jag på att leka med Jennie med familj. Först en fika på Sultans, sedan vidare mot Holmatorp. Mycket prat, mycket skratt och ett löfte om att blogga. Bjuden på mat blev jag också, det är inte illa det! Och så fick jag en jättefin kjol! Tack så mycket vännen min, för allt!

Efter besöket i Holmatorp bar det iväg till veterinären igen, för att hämta Crucio, hem med honom, ner till apoteket för att köpa alsolsprit, till pappas jobb för att lämna bilen, cykel till ICA för att handla in lite nödvändig mat, sedan hem. Och klockan 17 fick jag ett sms av Anki med frågan om jag glömt pilatesen. Sådärja. Klart jag hade. Fan också. Sista gången och allt. Jag är riktigt olycklig över det.


Å andra sidan är veckans tisdagstema Lycka. Och jag vet precis vilken bild jag ska lägga upp.
Jennies lilleman, han ser väl HUR lycklig ut som helst?




Nu ska jag snart ta och vila mig innan det är dags för sommarens första natt med jobb. Härliga tider, mina vänner, härliga tider!


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ingalill
skriven :

Vilken härlig bild :)

2 Carina - inspirera
skriven :

Härlig lycka det!

Ha en fortsatt bra tisdag.

Kramen.

3 Misswhatsit
skriven :

Ett härligt foto. Visst ser han lycklig ut.:)

Hoppas du får en bra arbetsnatt trots en ganska intensiv dag!

4 Ninnie
skriven :

Jaa, vilken härlig liten kille!

5 Pialotta
skriven :

Nattjobb .. många trivs med det alldeles förträffligt.. klart är ju om man haft en riktigt stökig dag .. så kan det säkert vara hur kobbigt som helst.. hoppas du fixade det:) iktig gullig liten kille du har.. bra foto på Lycka:)

6 Camilla "Lillagul"
skriven :

Han ser verligen lycklig ut Jennies lilleman :)