Small fragments of a life

Ledig lördagkväll.

Sådärja. Då sitter jag hemma hos pappa med ett glas rödvin i näven, han var vänlig och gick ner till bolaget på förmiddagen och köpte en pava. Farmor och farfar är här också, trevligt så! Vi har spelat lite musik och väntar på att rostbiffen ska bli färdig. Så blir det en supergod broccoligratäng till mig, tack Anki för det receptet!

Nu har jag problem. När jag skulle åka hemifrån kikade jag på termometern, 8 plusgrader. Då kan man inte dra på sig en tjock vinterjacka, för då skulle man ju svettas ihjäl. Så jag drog fram min vår/höst kavaj. Tjena tjena, den drunknar jag nästan i, så det var uteslutet. Jaha, tog fram min andra höst/vår jacka, en grå som jag fick på köpet när jag handlade något på Ellos. Den är aldrig använd, och den kommer inte bli använd i år heller, för den var också för stor. Så nu måste jag köpa mig en lite tunnare jacka. Provisorisk lösning fick bli en stickad tröja. Det är visserligen ett angenämt problem, men ett problem i alla fall.

Nu är det snart dags för lite mat, och sedan kortspel på det. Då är man nöjd med livet.

 











Vackert på himlen.




Oj, vad snön har smält fort, man kanske vågar hoppas på en vår ändå?




Farmor och farfar hemma hos pappa. :)





Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Birgitta Andersson
skriven :

Visst är det en härlig känsla när kläderna är för stora;) Bra kämpat LINA!!!

2 Lina
skriven :

Ja, det är väldigt skönt! :) Men det blir dyrt i längden! ;) Tack Birgitta, och jag får säga detsamma till dig!! :)