Small fragments of a life

Onsdag eftermiddag

Det är ingen ordning. Någonsin. Det är ju tur att jag har läsare som kan hålla reda på mig, tack Malin för det! Hon påminde mig lite fint om att jag missade tisdagstemat igår. Igen. Surprise.


Tisdagstemat (I mitt fall onsdagstemat) den här veckan är plast. Jag fick söka ett tag för att hitta en bra bild,
efter mycket om och men bestämde jag mig för denna med Anki och Lotta, från November när vi var i Ullared.
Mycket med tanke på att det är ett antal plastpåsar med på bilden. Lite långsökt, jag vet, men jag hittade ingen bättre bild. Alternativet var en bild på en plastgran från i julas, men det kändes inte riktigt okej just nu.






För övrigt så har jag nu jobbat mina 6 nätter av 7, och det ska bli skönt att vara ledig ikväll. Ja, det känns inte dumt alls faktiskt. Men trött var jag när klockan ringde idag, så jag stängde av den. Sedan ringde Anki, vi hade nämligen bestämt att vi skulle ge oss ut på promenad. Så jag mumlade något om att jag skulle ringa när jag var klar. En halvtimma senare ringde hon upp igen, då hade jag somnat om. Ja, ibland är man allt bra trött. Vi kom i vilket fall som helst ut på promenad, gick Djulörundan, och nu är jag nöjd. Nu kan jag ta det lugnt hela kvällen, med gott samvete.

Det börjar våras ute nu, vi gick runt vid villorna på åsen och spanade efter blommor, och tro det eller ej, men vi fann både krokusar och snödroppar. Inte så dumt, det kanske blir vår så småningom trots allt! Och nej, oavsett vad folk säger; det är inte vår ännu. Man räknar att det är vår när det har varit + grader på nätterna en vecka i streck, det lärde Anki mig idag. Och det har det inte varit ännu i år. Alltså är inte våren riktigt kommen ännu. Men snart så, snart.

Nu ska jag lägga mig på sofflocket en halvtimma, jag är fortfarande trött. Eller kanske igen. Men lite vila sitter i alla fall som helst aldrig fel.

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: