Small fragments of a life

I know you've got a lot of dreams in you, and I wanna make them all come true, 'cause baby I have got the same ones too...

Idag har jag styrt upp en jäkla massa. Dock började dagen mindre bra, då jag vaknade och kikade på klockan för att se att den var 6:30. Sådärja. Vi tar och börjar dagen med en försovning, varför inte? Jag hade ställt klockorna på 5:30, för då kan jag snooza till 6 innan jag stiger ur sängen. Men inte i morse inte, nehejdå, för i morse sov jag mig istället igenom 2 larmklockor. Ibland sover jag otroligt djupt. Och i morse hade tydligen en atombomb kunnat detonera bredvid sängen, jag hade nog inte brytt mig nämnvärt om det, vänt mig och sovit vidare.

Snabbt ur sängen, påklädning på 30 sek, dra en kam genom håret, mata katter och sedan vidare mot jobbet. Trött som tusan, men efter en kopp kaffe till rapporteringen började det arta sig.

Jobba till 13, sedan cykla hem i regnet och börja rensa garderober. Jag hade nätkorgar i klädkammaren förut, men det blev lite tokigt, så nu har jag ställt in dem i en av garderoberna i sovrummet istället. Det blev bra, tror jag. Måste bara tvätta lite så jag kan lägga in mina kläder där. Desvärre är det inte det lättaste att få en tvättid i det här huset, för alla bokar minst 4 pass åt gången. På söndag fanns det dock en lucka för mig. Så nu vet ni vad jag kommer göra då. En sak är jag nöjd med i alla fall, och det är att jag samlat alla kläder jag inte längre kan ha, och kläder jag aldrig använder/kommer att använda i en sopsäck á la megastor. Den ska jag åka ut till soptippen med någon dag. Jajemen. Ordning och reda.

Strax efter 16 kom pappa och hämtade mig, och med en kärra efter fordonet började vi vår bilresa mot Surahammar. Där hämtade vi upp syster, sedan for vi vidare mot Västerås och IKEA. Syster var nämligen på sängjakt. Och eftersom hon redan visste vad hon ville ha för säng gick allt väldigt smidigt. Vi gick igenom hela IKEA och jag köpte 2 rollar (Det går åt lite sådant när man har två katter, let me tell you) och 2 rosa diskborstar. Det gick på 25 kr. Det måste vara något slags rekord att lyckas med bedriften att spendera mindre än 50 kr på IKEA...

Sedan åkte vi i alla fall tillbaka till Surahammar, bar in sängen, skruvade ihop den, reste upp den och så bar det av hemåt igen, med en bättre begagnad byrå jag köpt av syster. Vi såg diverse djur på hemvägen; rådjur, hjortar och till och med en älg som stod och skavde på ett gärde. Tur att inte syrran var med då, hon hade fått en hjärnblödning.

Så det bar av hem till mig, med byrån och pappa och jag kånkade upp den. Och jag undrar varför i hela världen jag bor högst upp i huset, istället för på första våningen? Det var en tung jävel att släpa på, nämligen. Men upp kom den, och katterna blev alldeles till sig över att ha fått en ny möbel och var tvugna att riktigt markera att det var deras.

Nu står den på plats i sovrummet, men längre än så har jag inte kommit, efter en lång dag är jag slut som människa, och hade inte ork till att styra upp det där idag, jag får ta det i morgon när ögonen fått vara slutna ett tag. Och guess what; Sovmorgon i morgon! Yes! Äntligen!

För övrigt har jag även klippt kattklor idag. Först på lilleman, och han skötte sig exemplariskt, bara lite trugande till en början, men mest för att han inte tycker om att ligga på rygg. Klorna blev kortare både på fram- och baktassar. Sedan gick jag en rond mot Imperius. Herrejösses, den katten är stark. Han var lite tilltuffsad i pälsen när vi var klara, men han fick godis efteråt, som kompensation.


En fundering förresten; Är det möjligt att nysa på samma dammkorn? Alltså, får man in ett dammkorn i näsan nyser man ju oftast, och då åker det liksom ut igen. Är det då möjligt att det svävar vidare in i någon annans näsa så att även denne nyser på exakt det dammkornet. (Eller den dammpartikeln, eller vad man nu ska kalla det.) För i så fall är det ju mest troligt att när du nyser ut ett dammkorn har någon annan redan nyst på det dammkornet, och det känns ju lite äckligt... Någon som har ett bra svar? Jag frågade pappa men hans kommentar var "Du är sjuk." Syrran hade inte heller något vettigt svar att ge mig...


Nu ska jag dyka i säng, tröttheten hotar annars att göra så att jag somnar på soffan, och det vill man inte, för det är så jobbigt när man sedan vaknar vid 3-tiden.


Kvällens låt; J. Rice - Not let go


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: