Small fragments of a life

It's only in your head you feel left out, or looked down on

En underbar torsdag! Jag blev väckt av Jennie strax innan 11, då tyckte hon att jag borde vakna och komma ner på stan för att leka lite med henne. Sagt och gjort. Upp ur sängen, göra sig i ordning, för att sedan ta cykeln ner på stan. Först blev det lite brunch och kaffe på Sultans City, vilket var behövligt. Livet känns så mycket lättare efter dagens 2 första koppar kaffe! Vi fick en stunds sällskap av Birgitta också, trevligt, trevligt.

Först in på JC för att kolla efter kläder. Jag vill ha lite nya toppar. Dock hittade jag inget jag föll för sådär, istället köpte jag mig en mössa. Och en till Helena. :) (Får man ha mössa på sig på jobbet förresten? Det skulle vara fint, slippa hålla på med hårgrejor på morgonen, bara dra på sig mössan, så är det klart sedan!)




Jennie hittade däremot 2 jättesnygga klänningar på JC, toppenbra! Så nu ska även hon ha klänning på Ålandsresan, hoppas jag! :) Och hon köpte sig också en sådan där mössa, fast en röd.

Sedan över på norr och till Forss musik för att göra dagens dyraste inköp. 245 riksdaler för ett capo. Visst fanns det billigare, men ska det vara så ska det vara, inga halvmessyrer här inte, endast det bästa är bra nog.






Tänk att en så liten pryl kan göra så mycket...


Efter Forss musik gick vi in till centrum igen, och provade en massa kläder innan vi tog en sväng in på coffee house. En liten fika, och när vi satt där och pratade som bäst fick Jennie syn på Anki på andra sidan fönstret, så vi vinkade in henne och satt och myste alla tre. Härligt.

Fina Jennie i parken på Norr.


Jättebra bild på Anki!


Finaste Jennie


Efter fikat bar det av hem till Helena för att hjälpa henne med att lägga ut en annons på datorn. Och leverera mössan såklart. Sedan vidare hemåt för att snabbt lämna lite prylar och packa badväskan. Så kom Anki och hämtade upp mig och vi tog oss till badhuset för att simma. Det gick tungt idag, tyckte vi båda, men vi stretade på en bra stund innan vi gav oss och istället började dyka och leka lite. Vi testade Dirty Dancing lyftet, vilket i ärlighetens namn inte gick så bra. Det gick rent ut sagt dåligt. Anki åkte ner i vattnet med huvudet före. Och som vi skrattade. Sen kastade vi frisbee, det är en konst i sig vill jag säga, men kul var det. Vi körde även lite magmördare mot väggen, i avsaknad av vattengympan.
Så efter simning och lek en tur in till duscharna och sedan avslappning i bastun. Det är inte helt fel, absolut inte.

Så dra på kläder igen och vända nosen hemåt för lite middag. Men som sagt; en underbar dag!

Och morgondagen blir nog inte sämre den; först sovmorgon, sedan massage och efter det klippning. Sedan toppar vi det hela med lite kvällsjobb.


Kvällens låt; Jimmy eat world - The middle


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: