Small fragments of a life

You taught my heart, a sense I never knew I had, I can't forget, the times that I was lost and depressed from the awful truth, how do you do it? You're my heroine.

Vilken röra! Men jag antar att som man bäddar, får man ligga! Det är fan bättre än vilken såpa i världen, intriger in real life, så att säga. Jag hoppas det blir en fortsättning, för jag vill veta om han väljer frun eller älskarinnan, eller om de kanske flyttar ihop alla tre. Men om man lyssnar på frugan så verkar det sistnämnda inte vara något alternativ. De kan inte lämna det såhär, mitt i en cliffhanger, världen önskar en fortsättning. Och med världen menar jag mig själv.

För övrigt har jag ont i vänster axel, och det är jävligt irriterande. Jag är lite sådär att jag gärna väntar några dagar för att se om värk och sjukdom och sådant går över av sig självt. Med lite ipren och alvedon i kroppen brukar den fungera nästan utan protester. Så är nästan fallet nu också, med en ipren försvann den värsta värken, nu återstår att se hur det blir när den går ur kroppen, det kanske är sju reso värre. Spänningen är olidlig.

Jag fick ett sms från cdon idag, om att min beställning har lämnats in på posten och är på väg till mig. Jättebra. Om jag kom ihåg vad jag hade beställt, för såvitt jag minns har jag inte varit inne på cdon på ett par-tre månader. Jag har hållit mig i skinnet på senaste och inte beställt något. Så jag var lite förvirrad där ett slag, innan jag kom på att jag faktiskt bokade sjätte säsongen av Bones då för ett par-tre månader sedan, så det är den som är på väg till mig nu. Det gör absolut ingenting, för Bones är bra, det kan jag titta på både i tid och otid. Kanske mest i otid. Nu vet jag i alla fall vad jag kommer pyssla med i helgen. För förhoppningsvis har boxen hittat hem till mig tills dess.

Jag funderar på att kika in på ellos hemsida, och se om jag kan hitta något fint nu till hösten/vintern. Men jag har inte riktigt bestämt mig än, för det blir ofta så dyrt. Jag skulle vilja köpa ett par jeans, en scarf, någon snygg tunnare långärmad tröja och lite sådant. Men jag har som sagt inte bestämt mig ännu. Det kan kanske bli en resa till Ullared så småningenom, och då är det ju lite tokigt att redan ha köpt saker och ting, men till dyrare pris. Dessutom behöver jag investera i nya vinterskor och en ny vinterjacka i år. Önska mig lycka till med skoköp, för det är en hel vetenskap att hitta kängor till mina paddlar till fötter.

De skorna jag har haft de senaste typ 3 åren köpte jag på Jobi. De var ganska dyra, cirkus 800 kr om jag minns rätt, men å andra sidan är det kanske inte så mycket om man slår ut det på antalet år jag har använt dem. Jag vet i alla fall att jag drog på dem på fötterna och de var så sköna att jag kan svära på att jag hörde en änglakör någonstans i bakgrunden. Det var ett måste ha köp. Några dagar senare pratade jag med mamma om de där skorna jag beställt, och då visade det sig att hon hade köpt exakt likadana, av exakt samma företag. Och ännu några dagar senare visade det sig att syrran också hade köpt de skorna, dock i en annan färg.

Så nu ska jag se om jag kan få tag i ett par skor som varken mamma eller Anna har. Det vore festligt.

Och för övrigt längtar jag till helgen. Jag har en pava rödvin som ligger och väntar på att få bli uppdrucken. Det är festligt!


Dagens låt; Silverstein - My Heroine


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin
skriven :

Åh, om du vill ha sällis ner till Ullared så finns jag här! ;)