Small fragments of a life

onsdag kväll

Guess what! Jag är tillbaka i K-town!
Det känns rätt bra ändå, att byta lite miljö. Pappa, farmor och farfar hämtade mig i Linköping på eftermiddagen, lämnade pappas gamla tjock-TV, och så stoppade vi in min i bagaget på bilen och körde iväg. Så nu vet även farmor och farfar var jag bor någonstans. Det är bra. Så fick jag köra hem, och det gick ju som en dans eftersom jag är awesome och så ödmjuk att hälften vore nog.

Det blev en tur förbi Helena för att dumpa min gamla tjock-TV, och sedan en sväng förbi Veronica för att hämta en nyckel. Sedan till mammas lägenhet. Så nu har jag parkerat här. Hinkar i mig kaffe för att överleva natten på jobbet. I morgon när jag kommer hem ska jag sova här. Då är man glad över att hitta en lapp på köksbordet om att de någon gång mellan 8 och 15 i morgon kommer för att fiffla med ventilationen. Eventuellt måste de tränga sig in gånger flera. Det känns så jävla bra, för sömn det är ju överskattat.

Så ska jag baka i morgon också, Tiina svängde förbi här med en kasse bakgrejor. Vad gör man inte för gamla människor? Man måste ju ställa upp! Sådan är jag, ställer upp för laget liksom!

Nu ska jag vila en timma eller så. Det är tänkt att jag ska svänga förbi Helena på vägen till jobbet, för det här med att lägga upp bilder på facebook, det är tydligen en hel vetenskap. Och plötsligt känner jag mig intelligent igen, efter att universitetet brytit ner mig. Hepp.

Men som sagt, nu var det vila!

Fridens liljor!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jörgen
skriven :

"Då är man glad över att hitta en lapp på köksbordet om att de någon gång mellan 8 och 15 i morgon kommer för att fiffla med ventilationen. Eventuellt måste de tränga sig in gånger flera."



Som att du skulle gråta om det klev in 2 brunbrända muskulösa hantverkare som "tränger in" i ditt sovrum? Nja, inte Lina inte... ;)