Small fragments of a life

I, I won't justify the way I live my life, 'cause I'm the one living it...

Det har varit en produktivitetens dag. Den startade 4:03 i morse. Då slog jag upp mina små blå för första gången. Min hjärna tyckte att det var dags att vakna och drog igång på alla cylindrar. Det gjorde inte min kropp. Så de blev osams. Till slut vann i alla fall min kropp och jag somnade om. Klockan ringde sedan 5:50, då tog jag mig ner i tvättstugan, drog igång båda maskinerna med smutsiga kläder och trampade sedan upp till sängen igen. Ännu en gång vann min kropp över hjärnan och jag somnade om. Till 8. För då var det dags att stiga upp, platta håret (vet ni hur lång tid det tar att platta håret efter att ha gått och lagt sig med extremt blött hår kvällen innan? -Jättelång!), dricka kaffe, klä sig, äta en yoghurt, borsta lite tänder, packa en väska, trampa ner i källaren, centrifugera och hänga tvätten och sedan cykla mot campus.

Förmiddagen försvann sedan i en röra av ledundersökning. Knä. Vi fick lära oss hur man ska kunna identifiera vilken struktur i knäet som är skadad om någon kommer till oss med knäont.
På eftermiddagen var det dags för foten. Det var intressant, och inte så lätt. Nu gäller det att träna, träna upp känslan i händerna.

Under eftermiddagen har jag hämtat min tvätt och tittat lite på TV. Sedan käkade jag kvällsmat innan jag satte mig ner för att studera. Jag har läst om glykolysen och samtidigt spelat in musik till vår seniorgympa. Jag har vikt tvätt och lagt in i garderoberna, jag har diskat och jag har facebookat. Nu är jag nöjd för idag. Klockan slår snart 22, och det är min sovtid.

Kvällens låt; Sick puppies - Riptide

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: