Small fragments of a life

It's taken so long to get it right, could it be so wrong to maybe find someone, a miracle...

Vill man hamna i alla möjliga absurda situationer ska man tydligen läsa till sjukgymnast...
Idag har vi gjort ledundersökning columna. När man undersöker en led vill man se både den leden man ska undersöka men även intilliggande leder. Det betyder att vi idag har gått omkring i bh och trosor och inspekterat varandras hållning och ställning och rotationer och böjningar i alla möjliga olika riktningar och testat sensibilitet och reflexer och muskelstyrka och allt som möjligtvis går att testa. Känns det som i alla fall.

Elin ställde upp på bild med myrinmätare påkopplad.
Vi kom fram till att den ska man inte ha på sig på krogen om man vill ha med någon hem. Om man däremot redan kilar stadigt och vill slippa kladdiga händer på sig är det definitivt något som bör ingå i outfiten. (I bakgrunder står Benjamin och hänger.)



Igår satt vi med EMG-gruppen och försökte lista ut lite biomekanik igen. Ser det inte kul ut så säg!?


Jag hittade även en bild från förra veckan som jag glömt att lägga upp. En kursare gör traktion på mitt knä. Sjukgymnaste är tydligen mycket förtjusta i selar av olika slag.




Ryggen gör sig påmind ikväll och om det inte blivit bättre till i morgon måste jag ringa vårdcentralen. Det kändes ordentligt när vi undersökte columna idag, och när jag säger kändes menar jag att det gjorde skitjävla ont.

Men nu är klockan strax efter nio och det innebär att man snart får gå och lägga sig.

Dagens låt; Vertical Horizon - Miracle

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: