Small fragments of a life

Tisdag...

Igår var det måndag. Det kändes i hela kroppen.
Dagen blev inte bättre av att börja med en 3 timmar lång föreläsning om cirkulation. Jag förstod ungefär 1/3-del av allt han sade, men jag tror att jag kommer förstå det när jag går igenom mina anteckningar och får läsa lite i min bok.
Efter föreläsingen hade vi basgruppsträff, det gick bra, men ibland går tiden lite för fort och man måste prioritera vad man ska ta upp och inte. Nu är det nya tag som gäller.
Efter basgruppen hade vi kursinformation, och vi blev tilldelade våra VFU (Verksamhetsförlagd utbildning) platser. Jag ska vara i Norrköping, så det känns helt okej, dit kan man ta campusbussen och sedan får man hoppas på att det är gångavstånd till stället jag ska vara.

När skoldagen var slut for jag ut till Tornby, det blev ett besök på IKEA där diverse prylar införskaffades; 2 hyllor, 1 skruvdragare, 4 väggkrokar, en badrumsmatta, en nya golvlampa, en papperskorg och en dörrhängare. När jag kom hem insåg jag att jag inte kan få upp hyllorna ändå, för jag har ingen borrmaskin. Får se hur jag löser det...

Idag hade vi laboration i gruppträning ute på campus valla. Vi hade världens motvind när vi cyklade dit, sedan hade vi två timmar då vi bl.a. fick räkna ut bpm på en låt och göra en musikanalys. Det var kul. Sedan fick vi gruppträna lite, det är inte min grej det här med koordination, men det gick bra ändå.

Medvind på hemvägen, och vi såg en sektion på ett kravallstängsel blåsa omkull. Snacka då om blåst!

Men nu har jag inte tid att blogga mer, jag har andra planer.


Fridens liljor!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 tiina
skriven :

Nej detta duger inte Lina! Och vad blev det av dagens låt!?