Small fragments of a life

Jag tycker om när du tar på mig, jag tycker om när jag ser dig vid min sida...

Tiden går fort. Och jag är så trött på att yttra de orden. Men de är alldeles för sanna för att låta bli. Snart har två veckor av praktik flytit förbi. Jag spenderar 4 dagar i veckan i Norrköping, ute i Hageby närmare bestämt. På det som kallas Rehab Öst innerstaden. Det är ett bra ställe, många sjukgymnaster i samma lokaler, och arbetsterapeuter såklart. Det är ett kul ställe, trevliga människor och otroligt lärorikt! Jag tycker om att åka dit, för jag lär mig otroligt mycket, skaffar erfarenheter, frågar, inser, förstår. Möter patienter, undersöker, skriver journal, försöker vara pedagogisk, förklarar, ifrågasätter, funderar, reflekterar. Det är ett skrämmande ställe. För det är att inte ha full koll, det är att inte riktigt veta vad jag ska göra, hur jag ska göra. Men det verkar lösa sig. Och jag kan mer än jag tror. Med lite eftertanke, sammanfattning och diskuterande med min handledare.
 
Vi har praktik måndag till torsdag och sedan innedag på fredagar. Med innedag menas att vi spenderar den tiden i Linköping. På fredag ska vi ha uppföljning på VFU:n. Då ska vi diskutera erfarenheter och lärdomar. Det kommer säkert blir bra. Jag ska låna mammas bil för att ta mig till Linköping. Detta för att avgassystemet inte är riktigt kurant på Tiinas bil. Med inte riktigt kurant menas att det ligger på backen. Det lossnade igår efter att vi varit och handlat. Som tur var på parkeringen här utanför, men det är ändå inte kul när det händer. Och jag måste ha bil eftersom Adam har premiär på sin enmansshow kl. 18 på fredag och jag annars inte har en chans att ta mig till Katrineholm till dess.
 
Men nu är klockan mycket och alla mina tjejer sover sedan någon timma tillbaka så nu ska jag också ta och krypa ner under täcket. Klockan ringer som vanligt 5:30 i morgon. Oh, the joy!
 
 
Dagens låt: Per Gessle - Tycker om när du tar på mig
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

<3 vi ses på fredag

Svar: Absolut <3
Lina