Small fragments of a life

Trust I seek and I find in you...

Allt som allt en relativt bra dag. Jag har varit med vid en artrosbedömning och sett en patient som gjort en bankart. Det är alltså en operation som utförs på axlar som luxerat (gått ur led) minst två gånger. Spännande att se hur det kan te sig, vad man behöver jobba med och vilka tekniker man kan använda. Det finns en uppsjö av olika tekniker och det är bra att ha i alla fall ett litet hum om dem.
 
Ikväll tog jag med mig Anja till Maxi för att handla mat och nödvändigheter. Hon skulle absolut sitta i en sådan där bilvagn som finns i vissa affärer. Och sedan satt hon där och härjade om att mamma och Hilma var hemma och nappen likaså. Och att vi skulle köpa glass, blubb blubb glass närmare bestämt. Blubb blubb är fisk. Den säger nämligen så. Jodå, jag har lärt henne allt jag kan!... Och hon har lärt sig att säga Hilma och Lina nu. Underbara barn!
 
När det var läggdags kröp jag ner med Hilma i sängen en stund och pratade lite. Finaste Hilmis som har så mycket funderingar. Varför blåsippor är fridlysta och vad fridlyst egentligen betyder. Hur det går till när man lagar tänder (vi upptäckte ikväll att hon förmodligen har karies i en tand). Och när vi sagt god natt för tredje gången hade hon bara en liten fråga till; vad gör egentligen en sjukgymnast? Hur förklarar man det för en åttaåring? Jag förklarade väldigt enkelt att människor som har ont i kroppen kan komma till mig och så undersöker jag dem och gör tester. (Är du doktor också?! frågade hon då.) Det är inte helt enkelt alla gånger.
 
I morgon är en ny dag, då är det Linköping som gäller. Basgrupp och föreläsning. Sedan hem till en helg tillsammans med hon som är det finaste jag vet. Förhoppningsvis en bra helg, en helg utan njuront och halsont och allt vad det är. Nosen och ögonen rinner när man råkar sticka huvudet utanför dörren nu för tiden men det skyller jag på pollen. Det ska bli skönt när den värsta pollenperioden är över. I höst.
 
Nu ska jag krypa till kojs, alla mina tjejer sover redan så nu är det min tur också att krypa ner.
 
Dagens låt: Metallica - Nothing else matters
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: