Small fragments of a life

Such a pretty face, it warms my soul, and your sweet blue eyes, they shine like gold...

En morgon som inte riktigt blev som jag hade tänkt mig. Vi skulle ha haft en föreläsning om bäckenbottenträning mellan 8:15 och 10:00 men ingen föreläsare dök upp så efter lite om och men fick vi veta att hon var dubbelbokad och därför inte skulle dyka upp alls. Hade det varit är man gick högstadie eller gymnasiet hade man spenderat den tiden med fika och slapp men det är en annan sak på universitetet så tiden har spenderats med näsan i böckerna.
 
Nu inväntar jag basgrupp för att efter den så fort som möjligt transportera mig, Maria och Matilda till Norrköping eftersom vi ska hålla en föreläsning där för ett gäng arbetssökande som pedagogisk uppgift. Lite nerväst är det allt, det är så enkelt att i huvudet föreställa sig hur man ska göra, vad man ska säga osv men när man väl står där med alla framför sig är det inte lika enkelt. Men det är bara att gilla läget och köra, det är en uppgift som ska göras helt enkelt. Fake it til' you make it, som vi brukar säga. Det blir skönt när det är över.
 
I morgon ska Elin och jag sitta med vår kandidatuppsats igen och förhoppningsvis ha ett första utkast klart att skicka iväg till vår handledare så vi kan få lite åsikter och synpunkter och hinner göra förändringar innan det är dags för inlämning 1:a mars. Vi har en vecka kortare tid på oss eftersom vår handledare ska bort under en vecka sedan och det börjar kännas lite stressigt nu. Vi har kommit ungefär halvvägs med både bakgrund och metod men vi har inte skrivit ut några källor ännu. Det kanske låter som att det är något man gör lite snabbt det här med källor men så enkelt är det inte. Det ska vara rätt med författarnamn och hur många författare man skriver ut och årtal och städer och sidnummer och rätt i både löpande text och i referenslista. Och det är betydligen fler källor än en som vi har använt oss av. Vi fick introduktion till något som heter refworks förra veckan vilket ska göra att det blir mycket enklare för oss att lägga in källor i vårt dokument och lättare att organisera dem. Men först måste man lägga in källorna i refworks och det tar sin lilla stund. Jag gör mig redo för en heldag i morgon, vi har bestämt oss för att börja redan 8:15 och sen antar jag att vi får sitta med det tills vi är klara. Kul för oss.
 
Samtidigt ska det bli skönt att få metod och litteraturseminariet över för det är först efter det som det praktiska arbetet börjar. Då ska vi börja rekrytera sjukgymnaster till vår studie, genomföra intervjuer osv. Det ligger en del spännande moment framför oss men det är också mycket jobb och det kommer att ta mycket tid. Sista året på sjugkymnastutbildningen blir inget glidarår med tanke på att vi inte bara fokuserar på kandidatuppsatsen utan också jobbar vidare med våra kurser.
 
Under dagen ska en lista komma ut på våra VFU-platser. Det innebär att vi inom klassen ska fördela de platser som finns emellan oss. Det är en vetenskap i sig eftersom de flesta vill vara i Linköping eller i alla fall i Östergötland och de platserna är begränsade. Jag vill vara i Norrköping. Helst centralt i Norrköping så jag kan pendla. Jag är nummer 9 i klassen att välja och det är bara att hålla tummarna och vänta och se var man hamnar. Oavsett så kommer det bli bra, för det har jag gett mig fan på. Och om jag måste bo i Jönköping eller Örebro under veckorna och bara kommer hem på helgerna så kommer det bli bra. Jag intalar mig det. Det är 6 veckor av mitt liv.
 
Men nu är det dags att bege sig mot basgruppen, in i kulvertarna och upp i sjukhuset.
 
Dagens låt: Ross Copperman - Found you
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: