Small fragments of a life

intervju 2

Nu har vi utfört vår andra intervju. Det känns bra, det känns som att vi är på banan. Det kommer bli mycket nu med att samla in material som sedan ska transkriberas osv. Men det är en början. Det tar jäklarns lång tid att transkribera. Intervjun vi gjorde igår var drygt 42 minuter lång. Jag började transkribera redan igår, satt i en knapp timme och hann under den tiden transkribera 7 minuter av intervjun. Om jag fortsätter i samma takt tar det alltså sammanlagt cirka 6 timmar att transkribera den intervjun.

Dagens intervju var ca. 10 minuter längre. Vi har uppskattat att intervjuerna kommer ta mellan 40 minuter och timme. Sju intervjuer. Ja, ni kan ju räkna ut själva att vi inte kommer att sitta sysslolösa de närmaste veckorna. Plus allt annat vi behöver göra parallellt med detta, en entrepenörskapsuppgift som ska in på tisdag, mellan 5 och 10 sidor. 17 engelska artiklar som ska läsas till ländryggskursen (som vi ska kunna hänvisa till under tentan). Öva på de nya tekniker som vi har lärt oss hittills. Och leva lite. Om vi hinner. Det är en tuff termin, men det ska det kanske vara såhär sista rycket. 13 november är deadline för att skicka in uppsatsen. Det måste gå. Trots KUA i två veckor (jag återkommer om vad det är).

Nu sitter jag på tåget hem, jag ska hem och transkribera och skriva på entrepenörskapsuppgiften. Det kommer krävas plugg i helgen, det är bara att inse. Och lite kvalitetstid med sambo och söthumlor ska klämmas in.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: