Small fragments of a life

Effektivitet och osämja

Igår var en riktigt effektiv dag! Vi träffades på morgonen och gjorde färdigt vår entrepenörskapsuppgift. Vi hade redan skrivit våra delar i helgen så det vi gjorde var att läsa igenom allt och fixa till så att allt hängde ihop och texterna funkade med varandra. Sedan gjorde vi även färdigt presentationen som vi ska ha på fredag när vi har seminarium i ämnet. Det tog hela förmiddagen att få allt klart, men sedan var det verkligen klart.
 
Jag tog tåget hem efter lunch och satte mig ner för att transkribera. Även det tog några timmar men jag lyckades få färdigt på hela intervju 1 så det känns jättebra! Idag väntar intervju nummer 2 så i eftermiddag har jag mer att göra igen. Det är lika bra att köra på så vi samlar färdigt vårt material. Sedan kan vi göra våra analyser.
 
Idag på förmiddagen ska jag förska sammanfatta de två artiklar som jag åtagit mig att sammanfatta. Det har helt enkelt inte funnits tid för det tidigare. Jag satt med den ena igår och försökte men det gick inte så bra så vi tar helt enkelt nya tag idag.
 
Och alltså, jag förstår om ni är jäkligt trötta på att höra om mina krämpor, det har varit förkylning och what not (den är för övrigt mycket bättre nu, bara lite hosta kvar). Men idag är jag osams med min trapezius (den stora nackmuskeln). Den stretar och gör ont när jag rör på mitt lilla huvud. Värst är det att titta uppåt. Men jag har bett Elin om lite massage idag så förhoppningsvis känns det bättre i eftermiddag. Alltid är det något som bråkar. Men jag är ju inte den som springer på vårdcentralen i onödan, innan jag går dit har jag försökt med det mesta av egenbehandlingar. (Som när jag hade inflammation i hörselgången och jag sade till läkaren att jag hade duttat med alsolsprit på en tops. Han berättade att det var vanskligt med egenbehandlingar men att jag i det här fallet hade gjort helt rätt.)
 
För övrigt vill Hilma ha en surfplatta (ja, vem vill inte det egentligen?!) så hon säljer jultidningar i år. Om ni är spekulanter på att köpa jultidningar så hojta till!
 
Nu ska jag läsa lite på mina artiklar. Oh, the joy!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: