Small fragments of a life

I could stay awake, just to hear you breathing

Jaha, en ny dag, ett nytt blogginlägg. Jag ska börja med att meddela att jag är väldigt nöjd med min dag, kunde inte ha bett om en bättre dag. Började lite lätt med en sovmorgon, låg i sängen i alla fall till halv 11, det var faktiskt länge sedan jag gjorde det, men det tänkte jag att jag kunde unna mig.

Kvart i tre skjutsade farfar mig till Nävertorps vårdcentral, så jag slapp cykla i regnet. Spirometrin gick bra, det var faktiskt skapligt intressant. I korta drag gick det ut på att jag först skulle ta två vanliga andetag, sedan dra in så mycket luft jag kunde för att sedan långsamt andas ut igen tills astmasköterskan sa stopp. Detta fick jag upprepa 3 ggr. Nästa övning var att ta två vanliga andetag och sen dra in så mycket luft jag kunde för att sedan pressa ut luften så fort och hårt jag kunde i 6 sekunder. Även detta fick jag göra 3 ggr. Sedan fick jag ta 4(!) doser Ventoline, vänta 15 minuter, och sedan göra om allting.

Så om åtta dagar ska en läkare ringa upp mig och meddela vad detta betyder. Men sköterskan sade i alla fall att Ventolinet inte hade någon värkan på mig. (Annat möligtvis än att jag blev darrig av det.) Så vi får väl se. Fick även reda på att allergitestet var negativt, jag är alltså inte längre allergisk mot pälsdjur längre, vilket jag måste säga är en lättnad. Nu är det tydligen bara björk jag är allergisk mot.

Efter besöket på vårdcentralen for jag hemåt igen och fick besök av Karro och hennes mor. Karro hade med sig sin kisse Sessan, vi tänkte att det vore bra om hon och Imperius kunde lära känna varandra, men det gick inte toppen direkt, de fräste och morrade åt varandra mest hela tiden. Och Imperius var livrädd, öron låg slickade på honom. Vi får väl se, får väl föra dem samman igen så kanske de i alla fall vänjer sig vid varandra så småningom.

Jag budade på en film på Tradera; Armageddon. Det var ingen som hade budat innan mig, så jag passade på, så tänkte jag inte mer på det, men kom på det när det var typ 5 min kvar på auktionen, så jag satte mig vid datorn och inväntade slutet, och tro fan att det är någon idiot som sitter och sistaminuten-budar på det objektet. Som tur var satt jag ju cid datorn så när han budat över mig när det var en minut på hann jag lägga ett nytt bud innan auktionen tog slut och jag vann faktiskt. Sådana där idioter stör mig, det är inte fair play! Men nu väntar jag i alla fall på ett mejl från han som lade ut filmen, så jag kan få betala och få hem den, får betala sammanlagt 88 kr för den, med frakt och hela alltet, tycker jag är mycket överkomligt. Den är ju så himla bra den filmen! Jag letade först efter den på cdon och ginza, men kunde inte hitta den. Så då fick det bli tradera. Fint där.

Vid 7 åkte jag hem till Micke och Karro och vi for och hyrde film; Spiderwick. Jag var en aning orolig till en början, då jag misstänkte att det skulle vara spindlar i filmen, men till min stora lättnad var det inte det. Det var faktiskt en riktigt rolig film.

Nu sitter jag hemma i min egen soffa och kikar på Guldkompassen. Jag har inte sett filmen förut, så jag hyrde den när vi ändå hyrde den andra filmen. Jag har spelat spelet på mitt Wii dock, och känner igen en del. Min lilla bebis ligger och sover intill mitt ben, han vill ha lite uppmärksamhet nu när han varit ensam några timmar.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna
skriven :

Film köper man inte...