Small fragments of a life

I am more than you know, I am more than a face. Call me what you will, 'cause I'm bigger than this place and so far from alone.

Det är så dags att trilla in på bloggen nu, när klockan närmar sig en timme efter midnatt. Men, mina vänner, nu är det så att jag har legat på golvet och lyssnat på musik och fått nytt perspektiv på saker och ting. Och ibland behövs det! Så nu har jag tänkt mig tanklös och det känns faktiskt bra. Nu är det bara att ta nya tag, oavsett vad som händer så går vi en fin framtid till mötes, för nu är det så gott som sommar.

Inflyttningsfest och tält igår natt var mycket trevligt. Trevliga människor, bra musik, massa prat och lite alkohol på det, så var kvällen fint uppstyrd! Regnbåge fast i plural på kvällen, vacker syn måste jag säga, det lilla positiva som finns med regn. Och regnbåde blev nostalgi på något underligt sätt. Ja, mycket intressant! Fick nys om en ny drink också; sprit, red bull och apelsin juice. Ja, det var ruskigt gott, och gav en skön känsla i kroppen. Precis vad vi var ute efter.

Men som allt bra varar det sällan för länge, jag förstår fortfarande inte varför de envisas med att stänga tältet kl. 01... Någon som vet? Som kan ge en vettig förklaring? Nej, jag betalade icke 100 kr för att gå in på Statt i en timme. Eventuellt på Katrineholmsveckan då, vi får se...

Nu måste snart Helena och jag börja styra upp vår cykelsemester, måste fixa tält och sovsäckar, cykelkorgar, regnkläder och diverse andra grejor. För att inte tala om att vi måste bestämma vars vi ska ta vägen. Ja, det ska bli en upplevelse detta. Jag har dock ännu inte börjat nedräkning till semestern, det får vi ta när den kommer. Det är ingen idé att börja räkna förrän i Juli, för jag ska ju jobba 30 timmar storhelg vid midsommar först. Det känns lite sådär just nu, men å andra sidan är det ju finfina pengar.

Just det, det var röstning idag (tekniskt sett igår, men jag tror ni fattar.) Jag hoppas alla som fick verkligen gick och röstade, det är inte bara en rättighet, det är en skyldighet. Om du inte röstade; skäms på dig! Man kan inte sitta i soffan och peta navelludd hela dagarna, man måste engagera sig lite och göra sin plikt. Så det så!

Kommande helg flyger jag iväg till Gotland. Måste undersöka om jag på något vid kan få med mig datorn på flyget. Vore väldigt trevligt, om inte annat så för att jag beställt sims 3 och det borde hinna hit innan veckan är slut. Så nu ska jag bli lite spelberoende en månad eller så. Sen är det ju väldigt smidigt med en laptop och ett mobilt bredband. Janå, det ska gå att ta med sig datorn. Helt enkelt.

Nej, nu får det räcka för nu, jag måste hoppa i säng och sova en stund, eller ja, helst till 12 i morgon, det skulle sitta fint. Sen är det jobb igen i morgon natt, och natten därefter och natten därefter. Ja, går inte av förrän torsdag morgon, och jag funderar på när jag ska hinna tvätta? Men det får bli en fråga för en annan gång.

Tingeling!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: