Small fragments of a life

Your fingertips across my skin...

Sitter för tillfället på balkongen, har precis druckit mitt morgonkaffe här ute i solen, och nu sitter jag bara och njuter av vädret och livet i allmänhet. Jag sitter och funderar på om det är en "vanlig" dag idag, alltså att affärer är öppna som vanligt. Det är inte så lätt att veta sådant när man jobbar så oregelbundet som jag, för då spelar det egentligen inte någon roll vad det är för dag, eftersom någon måste jobba alla dagar om året. Jag tror jag får ringa pappa och fråga om han jobbar idag, för det är så man vet, jobbar alla vanliga dödliga så är det en vanlig dag. Hehe.

Och om det nu är en vanlig dag tänkte jag bege mig upp till Skokanonen och se om jag kunde hitta några fina skor. Jag har fått en idé i skallen att jag vill ha vita skor, vilket jag vet är väldigt opraktiskt och att de blir skitiga efter 2 sekunder, men jag kan inte få tanken ur skallen, och då måste det väl betyda att jag helt enkelt ska ha ett par vita skor.
Jag hittade ett par jättefina och jättesköna vita skor på en annan skoaffär här i stan, men jag har ingen lust att lägga ut 600 kr på ett par skor. Inte förrän jag blir miljonär.
Nu är det ju dock olyckligtvis väldigt svårt att hitta skor som passar mina fötter, de är breda, höga och korta. Och det görs helt enkelt inga fina skor till sådana fötter. Men skam den som ger sig, det är värt ett försök i alla fall. Jag ville ju ha ett par rosa skor förra året, och var hittar man det, om inte på just Skokanonen?

Och när jag ändå är uppe på Lövåsenområdet tänkte jag kila in i djuraffären och se om de säljer kattgräs. Jag är så trött på att Imperius mumsar i sig mina växter! Igår kom jag hem med växterna till balkongen och katten smög sig genast fram till gräslöken och började mumsa. Så nu har han inte fått vara på balkongen idag, för han går direkt fram till växterna och tuggar. Han sitter istället i fönstret bakom mig och kikar på mig med förorättad blick, som för att säga Jag vill faktiskt också vara därute!

Just det, apropå balkongen, nu finns här massa fina blommor, 4 stolar med 4 dynor och, efter blod, svett och tårar, ett svart fint balkongbord. Jag var uppe på Jysk med farmor och farfar igår och hittade 4 fina blå dynor och det svarta bordet. Bordet är jag mäkta nöjd med, det var nersatt från 1000 kr till 200. Det kallar jag fynd!
Men att skruva ihop detta bord var en nära-döden-upplevelse och jag tror bestämt att Veronica märkte av lite humörsvängningar. De som jag ibland får när saker och ting inte blir som jag vill att de ska bli. Hehe. Men jag lugnade mig ganska snabbt och fortsatte skruva och svära.

Jag återkommer med bilder på balkongen, tyckte inte det var någon idé att ta bilder igår, eftersom det regnade när balkongen väl var iordninggjord och färdig. (Hur typiskt är inte det?) Och idag har jag inte hunnit, men ska göra det sen.

Ikväll blir det grillning hos farmor och farfar, syster och hennes sambo kommer hit, jag tror bestämt att det kommer bli riktigt trevligt!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: