Small fragments of a life

I am the monster in your head...

En helt vanlig underbar dag. Efter en promenad på 2 timmar med Anki mellan 14 och 16 känner jag mig fortfarande nöjd. Jag har verkligen fått nytta av gåstavarna jag fick av Helena, de används flitigt! Dock så skönk den ena staven ihop när vi skulle springa uppför backen till åsen, kanske dags att tejpa den också? Tejp löser alla problem! En liten filosofi jag lever efter, vilket de flesta som känner mig vet.

Vi passade på att plocka lite trattkantareller när vi var ute också, så när jag kom hem stekte jag kyckling och gjorde en svampstuvning till, inte helt fel kan jag säga! Det är skönt nu när jag kommit igång ordentligt med lchf, jag är inte sötsugen längre (nåja, någon gång ibland kanske, men det sötsuget kan jag dämpa med ett äpple) och jag känner mig riktigt taggad till att ta tag i mig själv och gå och och gå och åka till gymet och sådant. Och när det väl är gjort känner man sig ju så nöjd med sig själv. Men eftersom Anki och jag var ute på 2 timmars promenad både igår och idag måste jag ta en vilodag i morgon så kroppen får hämta sig. Men vi går på träningen igen på torsdag, Anki tar vattengympan, och jag tänkte kika in på gymet. Började med en ny maskin förra gången jag var där, som tränar korsryggen, precis vad jag behöver efter mitt ryggskott!

Så på torsdag tänkte jag gå på bandet i 15 minuter som uppvärmning, köra mina maskiner och sedan avsluta med lite löpning innan dusch, påklädning och jobb. Ja, både Anki och jag jobbar torsdag natt, men det hindrar inte oss från att träna. Vi var på vattengympan innan jobbet för ett par veckor sedan, och jag tror inte att jag någonsin varit så pigg på jobbet förut. Tricket är att vara inställd på jobb från början, då varvar varken kroppen eller hjärnan ner, utan man bara fortsätter! Det är inte dumt det.

Nu är det snart dags att knoppa känner jag, klockan är inte ens elva, men jag känner mig redan trött. Vaknar jag i tid i morgon tänkte jag ta tag i mig själv och gå på utbildning på jobbet. Så måste jag räkna massor av matte i morgon också, har prov på fredag, och jag vill verkligen vara förberedd! Får se om Sanna och jag kan få till en till mattedejt, det vore bra! :)

Nej, nu ska jag borsta tänderna och göra mig i ordning för sängen tror jag. God natt!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: