Small fragments of a life

Fredag eftermiddag

Och så var det Valborgsmässoafton. Och bara för att man vill ha sol och varmt är det såklart mulet och regnar lite smått. Kvällen kommer bjuda på grillning i trevligt sällskap och ett glas vin eller kanske till och med tre.

I övrigt har det inte hänt mycket alls idag, jag sov fram till 14, sedan upp och soffhänga lite innan jag gjorde mig i ordning för kvällen. Det är svårt att klä sig såhär års. Egentligen hade jag velat ha min nya klänning, men det känns inte så aktuellt i det här vädret. Visserligen är det ganska varmt ute, tremometern i köket stod på +15, men är det som förra året så blir det smällkallt framåt kvällen. Men vi får väl se hur kvällen artar sig, i ärlighetens namn känner jag mig trött och sliten, men det brukar kunna släppa efter första glaset vin, så jag hoppas på det.

Nej, nu är det dags att stänga av datorn, utfodra djuren och göra sig redo att fara iväg.


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: