Small fragments of a life

And I want you to be my favourite toy, we'll play a game of house, you'll be the girl, I'll be the boy...

Det går så fruktansvärt bra ibland. Jag slutade jobba kl 15 idag, och skulle efter det ner på stan för att möta upp med Veronica. Jag kilade ner i omklädningsrummet för att byta om till privatkläder och dra på termobyxor och jacka. Stod och funderade en stund på om jag skulle dra på cykelljusen redan då, eftersom mörkret faller snabbt såhär på vintern. Men kom i alla fall fram till att det kunde vänta till jag kom hem från stan, så länge fick de ligga och trycka i min jackficka.

Jag hade lagom kommit ner på stan när jag insåg att jackfickan åkt upp, och att jag hade tappat mina nya fina cykellysen. Suck och stön och fan. 300 riksdaler i sjön, bara sådär, tänkte jag. Just eftersom de kostade 300 kr var jag ju ändå tvungen att gå vägen tillbaka, för att kolla om de låg någonstans utefter vägen. Veronica gjorde följe, snäll som hon är. Så vi gick från stan till Talltullen och lite längre, och där hittade vi först framljuset och sedan bakljuset. Och funkade gjorde de också. Så mitt i all otur hade jag faktiskt lite tur. Att ingen annan hittat dem och stulit dem, t.ex.

När ljusen var på plats på cykeln tog vi oss tillbaka ner på stan och först in på Lindex för att investera i ett par leggings. Det lutar åt att det blir klänning och leggings till julfesten i morgon, men bestämmer mig inte helt förrän i morgon eftermiddag.

Vi hann med en stund inne på Coffee House också, alltid lika gott med kaffe när man har varit ute i kylan.

Ikväll har jag varit hos farmor och farfar en stund, tillsammans med fadern och systern. Mycket trevligt.

I morgon jobb igen, och så julfest, sedan bär det av till Ullared på lördag. Jippiekayay vad jag ska trängas.



Dagens låt; The Murmurs - Toy


Fridens liljor!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: