Small fragments of a life

Why is it so hard, to show that I am weak?

Juldagen, det är en fin dag det. I år, liksom alla andra år, spenderades den hos farmor och farfar, för att hjälpa till att äta upp resterna av julmaten. Det där med julmat är för övrigt lite märkligt, för man tar pyttelite av väldigt mycket, och det är så fantastiskt gott de tre första tuggorna. Sedan börjar man tröttna lite. Men man fortsätter äta, gärna tills magen står i fyra hörn. Man blir så jävla mätt att man knäpper upp skärp och brallor i smyg, och säger "jag är så jävla mätt att jag inte kommer äta på 7 år" Men det håller man inte, för snart nog går man och kollar i chokladaskar och nallar godis i diverse skålar. Så efter juldagen vill man inte ens se åt julmat igen. Inte förrän till påsk. För det är nästa gång julbordet serveras.

I morgon ska jag äta lax. Det är gott, och väldigt nyttigt. Det finns också på julbordet på Ringvägen, men det räknas inte som julmat. Lax är fina grejor.

Jag har även hunnit med att tvätta idag, duktiga jag. Jag skulle ha tvättat i söndags, men då var jag en hårsmån från döden, eftersom jag inte hämtat mig efter lördagnattens otrevliga händelser, så jag missade tvättiden. Vilket innebär att jag höll på att drunkna i smutstvätt. Nu är det mesta vikt och ligger i lådor i alla fall, bara lite lakan kvar i tumlaren, och sista lasset kläder i maskinen. Det är skönt att ha det gjort.

För övrigt har jag bytt lakan i sängen idag, för jag fick nytt påslakan och örngott i julklapp, av tomten. Det var precis min stil på det hela, och jag är väldigt nöjd med resultatet!



Söta kossor! Jag kommer att somna skrattandes hädanefter!


Nu ska jag försöka mig på angry birds igen, jag blir så förbannad när de små jävla fåglarna inte gör som jag tycker att de ska göra. Ändå kan jag inte låta bli att spela skiten, för att få 3 stjärnor på alla banor. Det är knark, det där spelet. Och vi är lite nördiga i min familj, så både jag, lillkusin, syster och pappa håller på med de där fåglarna.


Dagens låt; Barlow Girl - Song for the broken

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 jag
skriven :

Var är den köpt? ÄLSKAR kossor och vill gärna ha ett sånt :P



Adressen är till min syrras blogg :)

2 Lina
skriven :

Lakanen är köpta på Gekås i Ullared :)