Small fragments of a life

'Cause I can feel it crawl beneath my skin...

Det börjar arta sig! Jag tänkte bjuda på en bildserie på mitt senaste projekt. Efter mycket kämpande har jag äntligen fått ihop något jag började på innan jul. Jag vet, jag är otroligt snabb ibland...



Framstycke och bakstycke, ihopsydda vid ena axeln.




Då var det dags att sticka kragen.





8 cm, bara 10 kvar då...




Crucio stöttar genom att ligga bredvid mig och slå efter stickorna, alternativt bita i garnet.





Det börjar likna något!





Sådärja! Avmaskat och klart!





Äntligen! Ihopsydd och alla trådar fästa! Framsida.





Baksida.




Jag borde ha tagit kort när jag har den på mig, men mitt hår står på ända och jag har världens självspricka i underläppen. Not so sexy just nu alltså, så det får bli en annan gång. Jag är i alla fall supernöjd med resultatet, den är jätteskön och nu har jag något att ha på mig när bakslagen i vädret kommer i April. Pessimist? Nej, realist!

Jag måste tacka Anki för vägledning, mönstertolkning, maskplockning och korrigeringar.
Janå, få inga tokiga idéer nu, jag har gjort det mesta själv, men jag är inget proffs, det är hon, hon fick pris för sin stickning redan i 4:e klass.

Nu är det dags att laga lite mat, sedan blir det onsdagsmys framför TV:n. Tända ljus och Grey's Anatomy står på agendan ikväll. Det har potential det här, det har det verkligen!


Dagens låt; Breaking Benjamin - Dear Agony

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Arne
skriven :

Testar

2 Lotta
skriven :

Bluffollen blev jättefin.

3 Lina
skriven :

Tack Lottis :)