Small fragments of a life

I can't fight what I feel anymore, 'cause I need to be next to you

Jag har parkerat i soffan och förbereder mig för veckans höjdpunkt; Bones. Det finns 5 (nu 4) stående punkter i mina veckor som jag ser fram emot.
För det första ser jag alltif fram emot måndagar. Jag vet att många undrar hur fan jag är funtad när jag säger så. Men nu är det så att jag är en lätt rastlös människa, och jag tycker att det händer otroligt lite på helgerna, man får inte ens post. Och när man jobbar helg känner man sig ensammast i världen när man är på väg till/från jobbet. För det är ingen annan ute kl 7 en söndag morgon.
Nästa grej jag ser fram emot är Rörelse i balans, på tisdagar. Det är så fantastiskt skönt att först kämpa sig alldeles trött för att sedan få lägga sig och bara slappna av några minuter.
Tisdagstemat är också något jag ser fram emot. Tisdagar är bra dagar, alltså.
(Vattengympa är grej 4. Men det har ju varit säsongsavslutning, så nu blir det uppehåll till hösten. Annars är även det en av veckans höjdpunkter.)
Och till sist, det viktigaste; Bones. På 3:an, på Söndagar. Underbart. Jag kan ärligt säga att det är det enda TV programmet jag följer egentligen. Grey's Anatomy slänger jag ett öga på emellanåt, men Bones är spikat i min almanacka. Och har jag inte möjlighet att se det brukar min vän Veronica kunna spela in det åt mig, den vänliga själen.


Dagen har bjudit på soffhäng och diverse lugna aktiviteter. Jag tog mig en liten cykeltur också, jag var ändå tvungen att åka till Ica Nära. Och solen värmer. Det är ju helt underbart. Tyvärr blåste det en del, men om man hade kunnat hitta en fläck lä hade det säkert varit ännu skönare. Något som jag dock har svårt att greppa är att träden redan blivit gröna. I fredags morse när Lotta och jag gick från jobbet hade björkarna fått musöron, det måste ha skett över natten, för inte var det grönt på träden när jag tog mig till jobbet i torsdags kväll?














Det var lite bilder från dagen. Nu ska jag se om jag kan hitta något skojigt på youtube att kika på innan Bones börjar.


Dagens låt; Lindsey Lohan - Need to be next to you


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: