Small fragments of a life

Torsdag kväll/natt

Nu är jag hemma igen. Efter en fantastiskt härlig eftermiddag/kväll. Den hade sin början vid 17-tiden då jag tog mig till Anki för att sedan åka vidare med henne, först till Jysk, och sedan mot badhuset. 1000 meter snabb simning, sedan lite magmördare innan det var dags att hoppa in i duschen och göra sig i ordning för att ta sig hemåt.

Gjorde mig i ordning och sedan åkte jag, pappa, farmor, farfar, kusin Fredrik och hans sambo Emma mot Lasstorp för att överraska faster Monica som fyllde 50 i tisdags. Vi hade med oss presenter och lite mat, och då hon inte misstänkt något blev allt väldigt lyckat.

Lillkusin Adam installerade något program på min dator som gör att jag nu kan spela Atlantis igen. Det är ett spel jag fick i julklapp eller födelsedagspresent när jag var typ 11. Då hade man Windows -98 på datorerna. Nu har jag Windows Vista. Och det blir lite problem när man stoppar in ett spel i datorn då som är gjort för en helt annan version av Windows. Det funkar helt enkelt inte. Men kusinvitamin har hittat något program som lurar datorn att läsa skivorna i alla fall. Nu har jag att göra ett tag.

Och så blev det ännu en fotosession med lillkusinen, han kan sin sak den där grabben, en del av bilderna blev jag fantastiskt nöjd med!

















Tack för det Adam!


Avsluta med lite övriga bilder från kvällen, kanske? Tagna med min egen digitalkamera.


Skål och ett fyrfaldigt leve för 50-åringen. Monica, Adam, Emma och Fredrik.


Ella fick vara med på ett hörn också. Men hon fick inget bubbel.


Emma, Fredrik och farmor.


Adam och Monica.


Här var det dukat.


Världens bästaste farfar.


Världens bästaste farmor.




Sådärja. Snart dags att knoppa, tror jag bestämt. Jag tycker mig höra min säng smyga omkring ute i hallen, letandes efter mig. Den måste sakna mig, helt enkelt.


Kvällens låt; Skillet - Comatose


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Adam
skriven :

Varsågod!

Det får bli en till Foto session snart, ska kolla upp det där med fotorummet på kryptan :)

2 Adam
skriven :

skulle även säga att din header är snarast färdig... ska sätta mig med den på söndag kväll.

3 Lina
skriven :

Ja, det vore skoj! :)



Åh, härligt, härligt! Det ser jag fram emot! :)