Small fragments of a life

Dag 07. En låt som påminner dig om ett speciellt tillfälle.

Nu fick jag tänka till lite, men bestämde mig till slut för följande låt.
Jag vet inte om det var exakt den här remixen, men det var i alla fall en remix av den här låten som spelades den där kvällen i Ungern. Mia och jag gick till ett tivoli och satte oss i en karusell som gick runt, runt, runt. Först framåt ungefär 100 varv, sedan bakåt ungefär lika många varv. Vid det laget hade vi båda börjat må illa. (Och det krävs ganska mycket för att jag ska må illa av karuseller) När vi trodde den skulle stanna körde den 100 varv till. Men i alla fall, den här låten spelades på tivolit. Så det är tillfället jag tänker på när jag hör den.





Idag var det rum bokat igen så vi kunde öva palpation och massage. Vi tränade palpation i nästan 2 timmar, sedan tröttnade vi och drog till trädgårn och spelade beachvolley istället, det var ju så underbart väder!
Så det blev ett par timmar volleyboll, innan jag åkte hem för att hämta upp min tvätt från tvättstugan.

Jag drog på mig mina inlines, det var ett tag sedan jag stod på dem. Och jag kom fram till att det där konsekvenstänkandet sätter käppar i hjulen för mig, för helt plötsligt har jag börjat bry mig om att jag inte kan bromsa ordentligt, vilket gör att jag inte vågar åka lika fort som jag gjorde en gång i tiden. Men det kanske kommer så småningenom, när jag känner mig lite säkrare. Det är ju fan dock att man ska få så jävla ont i fötterna. Men det är kanske också en vanesak.

Jag köpte jordgubbar på Netto, förresten. En låda för 10 riksdaler. Billigt, och otroligt gott. That's the way I like it.
Netto is the shit.

Framåt kvällen träffades vi ett gäng ute i Valla, för grillning och mer beachvolley. Kvällen avslutades dock relativt tidigt, och jag känner redan nu att det inte kommer att bli något problem alls att sova i natt. Men först måste jag laga lite mat, så jag har lunch i morgon.

Lite bilder på det hela.

John, Edward och Johan.


Anna, Sofia, Cecilia och A-K


Edward


Pizza på gång. Edward, John och Johan.


John och Edward leker av sig lite.


Såhär ledsen blir Edward när all lys melk är slut.


A-K, Cecilia och Fanny


Beachvolley. Anna, John, Johan, A-K, Cecilia


Johan servar


Josefin


Grillning på gång.


Elina och Johan


Svårt att säga exakt vad Elina och Sofia pysslar med här...


Skratt på voellybollplanen.


Kvällen avslutades med länsning av Johans godispåse. (Och grillning av marshmallows)



Nehej, nu ska jag hoppa ut i köket och göra pastasås.


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: