Small fragments of a life

Dag 08. En låt som du kan hela texten till.

Det finns en speciell låt.
Det tog mig ett bra tag att lära mig texten till den, men nu när jag väl kan den sitter den.
För övrigt en av mina favoritlåtar.







Det har varit ännu en solig dag i Linköping.
Den började med en föreläsning i neurobiologi. En liten introduktion om celler och whatnot. Jätteintressant. Verkligen. Eller ja, det är det väl sedan, när man börjar få ett sammanhang i det hela. Nu är det bara störigt och jobbigt och usch.

Efter föreläsningen var det dags för färdighet i passiva rörelser. Den här gången gick vi in på den övre extremiteten. Det gick finfint, tycker inte att det är så svårt. I alla fall inte när man får ha övningshäftet med sig...

Sedan var det lunchdags, och efter lunch hittade vi till HUB (Hälsouniversitetets bibliotek)
Jag gjorde färdigt uppgiften i biomekanik och scannade in den, så nu är det bara att skicka in den. Och jag är ute i väldigt god tid. Linda och jag högg också in på beröringsuppgiften. Vi ska skriva en rapport på 4 sidor om beröringens betydelse inom områdena fysiologiskt och interaktionellt/kommunikativt. I samband med det här ska vi också belysa en vetenskaplig artikel. Det betyder alltså att jag har att göra även när jag är i K-town över påsken. För vi måste frörst koncentrera oss på att hitta en artikel (ni skulle bara veta hur lång tid det tar att söka artiklar! Och när man väl hittat något man tycker verkar bra måste man kolla upp att den är vetenskapligt förankrad.) Sedan ska vi på varsitt håll plocka ut sådant som är viktigt, innan vi träffas för att avsluta det hela. Vi ska också skriva varsin reflektion på 1 A4 om hur det här med beröring har känts vid våra färdighetslektioner.

Samtidigt måste jag fortsätta med anatomin, muskler och ligament är det jag behöver jobba med. Det finns en del, kan jag säga.

När jag kom hem idag hann jag inte mer än innanför dörren innan jag kom på att jag måste till tågstationen för att hämta ut mina tågbiljetter. Så jag bestämde mig för att ta en promenad i det fina vädret. Det hela resulterade i en timmes promenad, och biljetterna i handen. Det var inte dumt alls.

Nu ska jag packa min väska, så det bara är att ta tag i den i morgon när jag kommer hem från campus, sedan ska jag ta mig till stationen för att påbörja min resa mot K-town. Och jag har en del att göra när jag väl kommer dit. Mycket måsten som inte är så roliga, men även många måsten som känns helt underbara. Träffa vänner, gå på promenad med Anki, fira påsken. Ja, sådana måsten jag har satt upp för mig själv. Härligt.

Men som sagt, nu ska väskan packas!

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Veronica A
skriven :

Vi längtar efter dig! <3