Small fragments of a life

I will not bow, I will not break...

Jag är slut som artist. Hur jag än vred och vände på mig igår kväll var det nästintill omöjligt att somna. Så det blev inte många timmars sömn innan klockan ringde 5 i morse. Då var det bara att ta sig ur sängen, och ut i köket för att brygga kaffe och koka gröt. Eller koka och koka, mäta upp havregryn och vatten och ställa in i micron.

Efter ätande, kaffedrickande, och sminkande var det dags att hoppa upp på cykeln och styra mot järnvägsstationen. När jag kom fram fick jag se att mitt tåg var inställt och ersatt med buss. Så resan till Norrköping tog längre tid än planerat. Men det gick ingen nöd på mig, jag tycker att det är rätt mysigt att åka buss. Kom till skolan och vi började dagen med biblioteksundervisning. Det var en bra och lärorik lektion, men den blev lite långdragen.

Sedan hade vi en paus på 3 timmar. Vi passade på att sätta oss i biblioteket och leta fakta i böckerna där, innan det var lunchdags. Jag glömde bestick, som vanligt. Men jag köpte mig en plastsked för en krona.

På eftermiddagen var det dags för basgrupp med massor av diskussioner och en viss tendens att tappa den röda tråden... Nu är det dags för nya äventyr. Vi har nya frågeställningar som vi ska leta fakta till, ett par andra uppgifter som ska göras, förberedelse inför seminarium på fredag och förberedelse inför mitt individuella förbättringsprojekt. Som sagt, det är ingen semester att studera. Men i morgon har jag schemafritt, så det blir till att sitta framför datorn största delen av dagen. Obligatorisk sovmorgon har jag på schemat dock.

Dagens låt; Breaking Benjamin - I will not bow

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: