Small fragments of a life

I was born to tell you I love you...

Det har varit helg, igen. Består veckorna av något annat än helg?

Den här helgen var dock något annorlunda, för jag åkte till K-town i fredags. Farfar hämtade upp mig nere på stan, så åkte vi hem till dem. På kvällen åkte jag, Thereze och Anna ut till Madeleine för spelkväll. God mat, gott att dricka, spel och prat. En väldigt bra fredagkväll med andra ord.

I lördags var syrran och jag nere på stan, jag tänkte investera i ett par vinterskor och en vinterjacka. Det gick obra. Syrran hittade dock en jacka på intersport som hon köpte. Jag köpte istället lite nya träningskläder.
Sedan firade vi farmor på kvällen. Hon fyllde 75 förra veckan, då var hon och farfar i Stockholm, så vi fick fira henne den här helgen med massa mat och sådant. Det var trevligt.

Idag skjutsade mamma mig till Linköping igen. Vi stannade till i Tornby för ett besök på IKANO-huset och IKEA. Jag letade igenom varenda skoaffär, utan att hitta ett enda par vinterskor. Det finns bara skor till smala, låga fötter. Mina är precis tvärtom; breda, höga. Det kommer sluta med att jag får gå barfota i vinter. Men lite förfrysning har ingen dött av...

Vi kilade även in på Lindex för att kolla efter vinterjacka. Mamma köpte en. Inte jag.

Sedan hoppade vi in på IKEA. Jag investerade i en ny stekpanna, värmeljus, kudde, skrivbordslampa och lite skålar. Nu är allt uppackad, de nya grejorna är diskade och jag ligger på sängen och myser under en filt. Nästa gång jag är på IKEA ska jag köpa en till likadan kudde. Jag har kommit fram till att kuddar is the shit.

I morgon ska jag vara i badhuset 7:45. Då blir vi insläppta, för vi ska vattengympa. Spännande. Så nu väntar jag på att klockan ska bli i alla fall 21:30, så jag får gå och lägga mig, för det har blivit på tok för lite sömn under helgen så jag är trött.

Dagens låt; Secondhand Serenade - Your call

Fridens liljor!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: