Small fragments of a life

You're moving but not aware, you're drowsy without a care...

Okej, nu måste vi snacka om Tele2. Igen.
De är skitbilliga att ringa med, och det är jättebra när man är en fattig student som jag. Men, och det är ett stort jävla dansande moonande men, i princip varenda gång jag talar i telefonen bryts samtalet. Ibland så ofta som var 5:e minut. Även om både jag och den jag talar med har bra täckning. När jag pratade om det här i skolan var det fler som hade Tele2 och hade upplevt precis samma problem.
Så, hur kommer detta sig? Varför bryts samtalen utan synbar anledning?
Teorin är att Tele2 kompenserar den låga minutkostnaden för samtal genom att se till att samtalen bryts. På det sättet tjänar de en förmögenhet på startavgifter, som inte är gratis, utan kostar 99 öre. De måste tjäna miljoner dagligen på alla dessa startavgifter. Det är visserligen bara en teori, men den känns trolig.

Men nu har jag inte tid med er med, jag ska läsa om glykolysen, citronsyracirkeln och elektrontransportkedjan.

Dagens låt; Cute is what we aim for - Lyrical lies

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Tele2
skriven :

Hej Lina,



Vi på Tele2 vill självklart att du ska ha en tjänst som fungerar bra och inte en där samtalen ständigt bryts. Om du har en Iphone rekommenderar vi dig att kolla så mjukvaran är den senaste via iTunes på datorn då man annars kan uppleva liknande problem. Annars rekommenderar vi dig, samt övriga som upplever problem i området, att skriva ner ringda nummer samt tidpunkter som samtalen bryts och kontakta oss så vi kan felanmäla detta. Då flera upplever samma problem kanske det ligger ett fel i området som måste uppdagas.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2



[email protected]