Small fragments of a life

Du vilar här på mitt bröst, för mig är du livet...

Ikväll gör vi vuxenpizza. Vi är nämligen barnlediga och gör följdaktligen som vi själva önskar. Det innebär hemmgjord pizza med vitlökspuré, butternut pumpa, mozzarella, parmesan, ruccola och pinjenötter. Vi hittade receptet i Buffé tidningen som Tiina läser religiöst. Jag kan ärligt säga att innan Tiina kastade jag den tidningen så fort den anlände, rev bara ut bonuschecken men nu har jag lärt mig att de brukar ha bra recept och tips på goda viner. Apropå vin så blir det nog ett glas till maten, vi öppnade en flaska rödvin igår nämligen. Vi är inte så bra på att dricka vin så det blir alltid minst halva flaskan kvar.
 
Dagen har i övrigt inte medfört så mycket, vi tog tag i varsin cykel och gick med dem upp till Lidl för att handla eftersom det är den affär som ligger närmast oss. Bilen är kvar på verkstan i Norrköping. De säger att det är bränslepumpen som gått sönder. 3600 kr kostar det att ersätta den. Det vore väl fine men nu måste vi få tag i någon mer kunnig inom ämnet bilar för att undersöka om det verkligen kan vara så att det bara är bränslepumpen det är fel på. Eftersom det verkade vara så dåligt med ström i bilen, både när han lade av och definitivt efter att ha stått med varningsblinkers på en stund.
 
I övrigt har jag suttit och läst i Fyss (sjukgymnasternas bibel) om fysisk aktivitet. Vi har en pedagogikuppgift som vi ska redovisa nästa vecka, då jag och två tjejer till ska ut till ett företag i Norrköping och pedagogiskt prata om fysisk aktivitet. Och så måste vi kanske ta och utföra någon fysisk aktivitet eftersom hälften av tiden (45 min) ska vara teoretisk och andra hälften praktisk. Kul uppgift men det känns som att vi fått på tok för lite tid för att förbereda oss. Hade vi haft mer tid hade vi kunnat utforma ett pass eller liknande.
 
Så är det melodifestivalen ikväll igen. Jag vet inte om vi ska se det eller om jag kan övertyga Tiina om att vi ska se på Eragon istället. Jag håller nämligen på att läsa en bok nu, skriven av Christopher Paolini. Filmen Eragon är baserad på hans första bok och den bok jag läser nu är nummer fyra i ordningen. Det är också den sista boken där allt ska få sin upplösning. Så jag är väldigt ivrig när det kommer till läsning just nu och sitter mer än gärna med min bok. Detta har fått Tiina intresserad och hon är villig att ge filmen en chans. Nu är det ju bara just den filmen som är gjord, jag vet inte om den inte slog tillräckligt för att även filmatisera de andra böckerna eller om de helt enkelt är för invecklade och komplicerade för att det ska vara möjligt att filmatisera. Men jag rekommenderar verkligen böckerna, de är fantastiska! Och jag kanske ska tillägga att de faller inom genren fantasy då den handlar om drakar, drakryttare, alver, dvärgar osv.
 
Men nu är det alldeles snart mat så jag ska ta och avrunda detta inlägg.
 
God kväll!

Dagens låt: Stiftelsen - vart jag än går
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: