Small fragments of a life

I'm stronger than you'll ever know...

Ännu en lärorik dag är till ända. Dagen har innehållit en förmiddag fullspäckad med kunskap som ska in i hjärnkontoret. Vi har haft färdighet axel skuldra och lärt oss en massa manövrar och test och undersökningar. Det är lite klurigt det där med axlar och alla strukturer som tillhör men jag hoppas att allt ska falla på plats så småningom. Eftermiddagen bjöd på föreläsning i idrottsmedicin, jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag tyckte om den, det är väl intressant och så men det är inte den inriktningen jag vill välja.
 
I övrigt har dagen bjudit på en massa gratulationer på facebook, jag fick en födelsedagspresent av Elin i form av en chokladkaka av det lite finare slaget. Mjölkchoklad med pistagenötter, en fantastisk blandning! Och en bit sådan tillsammans med kaffet nu ikväll var obetalbart.
 
Eftersom vi inte längre har de TV-kanaler vi hade innan ska vi nu lägga oss i sängen med datorn och slänga ett öga på tv3-play för att kika på Maria & Mindy BFF. Kan verka som en relativt hjärndöd serie, men det är en av de få vi följer och den är riktigt underhållande. Maria Montazami är fantastisk!
 
I morgon bär det iväg till Linköping igen för att fortsätta nöta med kandidatuppsatsen.Vi ska sitta så länge vi behöver och förhoppningsvis har vi ett nytt utkast som vi kan skicka till vår handledare när dagen börjar närma sig sitt slut. Det löser sig med det där i vilket fall som helst, jag pratade med kursansvarig idag och hon gav lugnande besked att om vi inte får gå upp på metod- & litteraturseminariumet betyder inte det att vi inte kan jobba med uppsatsen under terminen, då kikar hon och vår handledare på arbetet och ger klartecken när vi kan dra igång. Det ligger ett spännande år framför oss men det känns som att det också kommer att innebära mycket jobb. Det är inte helt enkelt att skriva en uppsats, även om den bara är på kandidatnivå. Jag har för övrigt de senaste dagarna insett att jag förmodligen inte kommer känna mig färdig med skolan när jag är sjukgymnast. Jag antar att jag får vara nöjd ett tag, skaffa lite arbetslivserfarenhet genom att arbeta några år men det finns så många kurser att söka, så mycket kunskap att inhämta att det kommer vara svårt att hålla sig borta från universitetet.
 
Men det är att spekulera i framtiden och vem vet vad som kommer ske... Nu Maria och Mindy!
 
Dagens låt: Papa Roach - to be loved
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: