Small fragments of a life

Mornin'

Idag blev det en tidig morgon. Jag vaknade vid 6 och gick upp på toa. När jag kom tillbaka till sängen hade Anja traskat in till oss (för hon är en stor tjej nu och sover i en stor (i alla fall för henne) säng i sitt alldeles egna rum). Jag lade mig på min sänghalva för att få en liten stunds vila i alla fall men Anja hade andra planer, hon tyckte att vi skulle gå upp och titta på TV. Okej då. Så vi har kollat på en rad barnprogram av högsta kvalitet (Disney Junior är faktiskt en riktigt bra kanal med program som man inte drivs till vansinne av). Och när lillhumlan slår de där små armarna runt halsen på mig och säger "min Ninna" har jag absolut inget alls emot att stiga ur sängen redan klockan 06. Känslan är oslagbar. Hon den där fina får lite sovmorgon, hur väl det nu går att sova med TV:n på och en härjande lillhumla...
 
Nu har Hilma också hittat ur sängen och gjort oss sällskap i soffan. Hilma har fått honungsvatten, Anja har fått te och själv har jag tagit mig en kopp kaffe. Underbara "lediga" morgnar. För jag ska snart börja läsa. Idag blir det tokplugg eftersom jag har tenta imorgon. Jag hade tenta igår också, så jag började läsa till morgondagens tenta igår. Det är mycket nu. Men snart är det gjort och då kan man inte göra mer än att vänta. Och hålla tummarna. Och vänta lite till.
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mamma
skriven :

Lycka till med tentan i morgon och jag håller tummarna för att du klarade tentan igår! Kram till min duktiga dotter!