Small fragments of a life

I keep my eyes wide open all the time...

Så har helgen ännu en gång passerat, lite för snabbt och lite för kort. Precis som vanligt. Det har varit en bra helg, kandidatuppsats till trots. Igår tog vi en promenad Tiina och jag, vi gick till fågeltornet och kollade läget där. Det är så otroligt vackert där ute, absolut en favoritplats. Isen låg kvar på sjön och det var lite blåsigt och kallt men ändå gav platsen en känsla av hopp om att det åter kommer en vår. Inte riktigt ännu kanske, men så småningom. Förra året besökte vi platsen ganska frekvent under våren, det var där vi hittade årets första gullviva, massor av blåsippor och en värmande sol. Att sätta sig där med en kopp kaffe och blicka ut över sjön är fantastiskt. En lisa för själen. Och att göra det tillsammans med hon som betyder mest i hela världen, hon som äger hela min värld, den tacksamheten jag känner inför det är enorm.
 
Men nu sitter jag ännu en gång på tåget, mot Linköping, mot en dag med kandidatuppsats. Mot en dag med diskuterande och skrivande tillsammans med Elin. Och efter helgen börjar jag ändå se en ljusning, fylls av en känsla av att vi kanske kommer att klara det ändå. Känslan är att bakgrunden och metoden är två otroligt meningsbärande kapitel och om vi bara får ihop det så kanske, kanske det blir lite lättare sedan. Jag hoppas det. När vi ska göra intervjuguide, formulera samtyckesformulär, genomföra intervjuer, transkribera, hitta teman, applicera teorier, få ut något av vår undersökning, få fram ett resultat. Det kommer bli mycket snack och diskussion och än mer hopplöshetskänslor och det kommer bli många helger med skriverier och samtidigt övrigt skolarbete som måste göras. Men just idag har jag hopp om den här uppsatsen. Och det är bra.
 
Idag ska vi kika närmare på andras kandidatuppsatser, sådana som använt samma metod som vi. Sådana som har gjort resan innan oss. Och så ska vi fylla på med lite fakta till bakgrunden. Och så ska vi organisera det hela och överblicka så vi fått med allt. It's gonna be a good day. För det har jag bestämt. Men nu rullar vi in i Linköping, så nu är det dags att packa ihop sig och hoppa på bussen till campus!
 
Dagens låt: Johnny Cash - I walk the line
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mamma
skriven :

Min älskade dotter! Vad du skriver bra! Pussar o kramar från mamma!

Svar: Tack min mamma :)
Lina

2 Eulalia
skriven :

Har aldrig varit vid fågeltornet kanske ska ta med mig min kärlek dit

Svar: Det tycker jag absolut att du ska! Vänta ett par veckor så isen hinner smälta undan och välj en dag med sol! Det är fantastiskt!
Lina