Small fragments of a life

Decemberblogg

Det knallar på så att säga. Tiden går alldeles för fort för att man ska ha en chans att hänga med. Och greppa det här: jag har EN schemalagd lektion kvar på hela min grundutbildning. Om inte det är galet så vet jag inte vad som är. Igår skickade vi in vår kandidatuppsats till tentator (vi har ju haft slutseminarium och därefter ändrat en del i uppsatsen). Och abstractet är inskickat för språkgranskning. Om allt nu blir godkänt ska vi göra de sista ändringarna, vilket innebär flytta in marginalerna, justera bilderna därefter och skicka in för att få arbetet tryckt. Det är obegripligt!
 
Just nu sitter jag och jobbar på att skriva en individuell fördjupningsuppgift. Det är alltså det sista jag har att göra på utbildningen. Det sista arbetet jag kommer att skriva på ett bra tag. Det är spännande och otroligt konstigt. Den 11 januari har vi examensdag och det känns så otroligt nära inpå nu.
 
Men först ska vi ha en jul. Och den börjar redan på fredag egentligen, då ska jag och hon den där fina till pappa och fira med honom, Elinore, farmor och farfar och syster min. Sedan tar vi helg och vi är barnfria så det innebär lugn och massa mys med frukost i sängen och förmodligen en del julstök. Men tomtar är redan framplockade här hemma, granen är klädd (vi gjorde det i helgen eftersom vi hade barnen då och de skulle få vara med), gardiner är bytta i köket i alla fall och de flesta julklapparna är införskaffade och inslagna.
 
Sedan kommer barnen på söndag kväll och måndag innebär för mig hemmamys med dem medan hon den där fina jobbar. Sedan åker vi till barnens mormor (eller om hon kommer hit) och firar jul med henne lite sådär innan. Sedan kommer dagen D. Julafton. Förmiddagsjul hemma hos oss bara vi fyra och därefter åker vi till farmor och farfar för att käka lunch med dem, min faster och hennes sambo samt min syster. Kika på Kalle, naturligtvis och sedan ska barnen åka till sin pappa. Det ger oss julaftonskväll för oss själva. Skönt att bara få vara lite på julafton också.
 
Sedan ska jag jobba ett par nätter. Det blir back to the roots på riktigt (min första fasta tjänst var just på natten) och jag går på jobb på juldagen och annandag jul. Mina sista jobbtimmar som USKa. Spännande, läskigt och jäkligt märkligt!
 
Men nu ska jag sätta fart med min uppgift här!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: