Small fragments of a life

What is there missing from me, that I see in you?...

En kort uppdatering idag, för att jag sitter och filar på kandidatuppsatsen nu på tåget. Just ikväll jobbar jag med vår problemformulering. Det är mycket att tänka på, texten ska vara informativ, varje mening ska tillföra något. Men samtidigt får det inte vara för mycket fakta i för kort text för då blir det istället svårt att förstå och alldeles för komprimerat. Det är en balansgång som inte är så enkel alla gånger och ibland otroligt frustrerande. Men vi jobbar vidare och vi kommer framåt, ett steg i taget.
 
Det är mycket just nu, vår handledare avgör om uppsatsen håller för att gå upp med på slutseminarium på måndag. På tisdag har jag omtenta i ländryggskursen och idag startade en ny kurs upp. Det är länge sedan jag var såhär stressad, men just nu är det bara att bita ihop, begrava nosen i böckerna och glömma att det finns en värld, ett liv där utanför. Och till alla vänner som känner sig bortglömda, som tycker att jag borde höra av mig mer: tro mig, jag vet! Men just nu finns helt enkelt inte tiden. Just nu är det en kamp att få tiden att räcka till ändå. Men jag hoppas att ni finns kvar där när den här resan jag gjort är slut. Och jag hoppas att ni vill komma och fira med mig, att jag klarade det.
 
Dagens låt: Peasant - Raise today
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: