Small fragments of a life

Om allt som måste göras

Nu är den sista intervjun utförd och klar! Det känns så otroligt skönt att ha det gjort! Nu kommer det bli en intensiv perod med att transkribera den sista intervjun och sedan börja göra innehållsanalys. Men just nu lägger jag transkriberingen på hyllan till förmån till en rapport om beteendevetenskapliga aspekter som ska skrivas och lämnas in senast 10 oktober. Jag planerar att skriva färdigt den i helgen eftersom KUA börjar på måndag och det innebär två intensiva veckor i Norrköping. I slutet av Oktober börjar det sedan bli dags för tenta i ländryggskursen. Spännande och läskigt! Jag är inget stort fan av de där praktiska tentorna men det är bara att försöka stänga av ångesten och köra på.
 
Igår hade vi färdighet gällande bäcken eller SI-leder (SI- lederna är de leder som sitter mellan bäckenet och sacrum, alltså ner mot rumpan där ryggraden tar slut.) Det var en intressant upplevelse att klämma och känna på ligament, nerver och muskler i det området och plötsligt hör jag följande: Alltså jag kommer få artros i tummarna om jag fortsätter trycka på din rumpa! Lägger till det på listan över saker jag aldrig trodde jag skulle få höra. Ibland är det ganska frustrerande att vara student. Att klämma och känna efter något som man ska kunna känna och helt enkelt inte känna det. Som en rotation i ländryggen t.ex. Att ha händerna på rätt plats, göra rätt rörelse och samtidigt försöka känna den där rotationen under fingrarna. Det är inte så lätt alltså.
 
Men nu börjar vi närma oss Katrineholm och det betyder att det är dags att packa ner datorn och förbereda avstigning. Ikväll kommer humlis till oss och helgen nalkas. I morgon ska vi fira farmor som fyllde år i tisdags och söndagen är helt oplanerad. Skönt!
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: