Small fragments of a life

My heart's beating so fast I can't stop it...

Kort paus i pluggandet för en liten uppdatering. Vi jobbar på som tidigare med vår uppsats. Hela helgen gick åt för att fixa med underkategorier och kategorier, diskutera och skicka in till handledare. På grund av att tiden rinner ivg alldeles för fort och vi måste skicka in ett utkast till vår handledare på fredag för att få godkänt att gå upp på slutseminarium började vi sedan knappa in resultat. Och det är ungefär där vi står just nu. Med ett resultat på underkategorier och kategorier som vi inte ens vet om de är okej. Alltså kan halva helgens jobb vara ogjort arbete. Då får vi göra om det, men det är ett senare problem. Upptsatsen blir i alla fall lång. Jag tittar tillbaka och läser och undrar om det verkligen är vi som lyckats knåpa ihop allt det där. Jag vet inte hur många timmar vi har lagt ner på denna uppsats men jag har en känsla av att det kommer att bli många mer.
 
Igår tog jag i alla fall kväll skapligt tidigt (16:30), åkte hem till min fina familj, busade med tjejerna, hjälpte till med matlagning, badade barn osv. Anja vill vara en stor tjej och sluta med blöjor så hon fick på sig ett par trosor igår kväll. Men trosor innebär att man måste gå på toaletten med jämna mellanrum för att undvika kiss på golvet. Pottan vill hon inte använda, det är bättre att sitta på toaletten. Det slutade med att nappen ramlade ner i toaletten. Det blev ju inget bra, en onöjd tjej hemma som grät efter sin napp. Jag fick henne till slut att gå och hämta en annan napp medan jag plockade upp den fina med igelkotten på ur toaletten och steriliserade den med kokande vatten.
 
Nej, nu ska jag sätta mig med uppsatsen igen, Elin har upprop på nästa kurs idag (vi läser inte samma kurs nu sista delen av terminen. Dålig planering av oss.) så jag måste styra med detta nu på förmiddagen så sitter vi tillsammans och fixar på eftermiddagen.
 
Dagens låt; Delta Goodrem - Will you fall for me
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: