Small fragments of a life

Anja

Det är en ynnest att få vara en del av en familj. Nu ska jag berätta lite om den minsta varelsen i vår lilla regnbågsfamilj. Hennes namn är Anja, hon är 3 år och 7 månader gammal. En liten tjej med en enorm vilja, ett jättestort hjärta och ett (för det mesta) härligt humör.

Hon är en fantastisk varelse som man inte kan låta bli att älska. Hon är smart och tar in all kunskap som finns i hennes omgivning. Just nu är vi fullt upptagna på att svara på alla hennes "varför det?". "man får inte köra mot rött. Men... varför det?" för att bara nämna en fråga från veckan som gått. Nu börjar hon prata riktigt bra, det känns lite sorgligt faktiskt. Hon har haft svårt att säga x vilket har lett till att hon kallat byxor för byskor. Men inte längre. Inte heller kallar hon längre de gula böjda frukterna för ban, det heter ju banan.

Det är kul när man får höra sina egna uttryck komma ur hennes lilla mun. Idag var vi och handlade när Anja säger "Jag har en sticka i min fot, det är inte okej!". Eller häromdagen när hon sade "mamma, det här är allvar" eller "Lina, det räcker nu."

Och det är underbart när hon kryper upp i ens knä och slår armarna kring halsen på en, det är en känsla som inte går att beskriva. Den lilla humlan är ett riktigt charmtroll, och att få följa hennes utveckling är ett privilegium! (även fast hon tyckte att resten av familjen kunde åka på semester utan mig när jag jobbade eftersom jag ändå hade katterna...)

Slut för idag, tack för ordet.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: