Small fragments of a life

You're just a daydream away

En lång dag är nu till ända, jag sitter på tåget på väg hemåt igen. Dagen började med möte med handledaren för kandidatuppsatsen. Vi satt i helgen och jobbade på med innehållsanalysen bara för att idag mötas av "gör om, gör rätt". Det är PBL. Genom att göra fel lär vi oss att göra rätt. Så idag har vi kämpat på med den där innehållsanalysen, det är inte enkelt på något sätt och väldigt tidskrävande men det är bara att jobba på. Den 8:e November ska vi skicka in till vår handledare för att få godkännande på att få gå upp på slutseminarium. Innan dess ska vi ha gjort klart innehållsanalysen, skrivt klart metoden och tillhörande metoddiskussion. Vi ska också ha presenterat ett resultat med tillhörande diskussion. Det är mycket arbete men med blod, svett och tårar kan vi nog få det klart.
 
I måndags fyllde Hilma 9 år, hon börjar bli stor nu tösen. Det var en mycket nöjd tjej som gick till sängs i måndags kväll. Jag var å andra sidan betydligt mindre nöjd, på grund av kuggat tenta. Men det är bara att komma igen, omtenta 12 november, plugga plugga plugga. Det löser sig till slut men just nu är det mycket slit vilket gör att jag inte riktigt är närvarande i övriga livet, allt fokus ligger på att göra färdigt studierna för att få lägga de här tre åren bakom mig och blicka framåt mot nya utmaningar (som att lyckas få ett sjukgymnastjobb).
 
Nu ska jag packa ner datorn och göra mig redo för att stiga av tåget. Det är ett evigt släpande.
 
Dagens låt: All time low - A daydream away
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: