Small fragments of a life

All the world is waiting for the sun

En regnig och mulen dag, vilket inte är allt för skoj. Men med balkongdörren öppen, en filt över benen och en kopp varm choklad på nattduksbordet är det inte så tokigt ändå, jag skulle till och med kunna sträcka mig till att säga att det är riktigt mysigt. I alla fall så länge jag får hålla mig här och slipper ge mig ut i det blöta.
Tror det är åska i luften, har haft lite smått ont i huvudet i några dagar nu, vore skönt om det kunde åska ur sig ordentligt. Jag hatar åska, jag är livrädd för den, men jag måste ändå erkänna att det är ganska skönt efter att det har åskat, och ibland behövs det.

Spenderade lite tid hemma hos farmor och farfar förut, käkade gös och medan gammelpäronen sov efter lunchen satt jag och tittade i en av farmors kataloger. Hittade en del fint som jag beställde, bl.a. 1 tavla med en katt, 4 små tavlor med änglar och en säck for julkort. Så nu har jag snart att göra. Tycker det är så skojigt att sy, skönt att ha något att göra.
Jag hittade även lite snygga julgardiner i en katalog, jag ska fundera över om de ska vara röda eller beiga, sen ska vi ta och beställa där också. Känns kanske lite tidigt att hålla på med sådant i början av Augusti, men är det något jag har lärt mig så är det att tiden går så jäkla snabbt, att snart är ändå julen här och året till ända. Och jag måste ju hinna sy färdigt det där först.

I morgon är det KK joggen som gäller, då ska vi heja på Helena när hon springer. har insett att de springer förbi 2 ggr här där jag bor, så det blir ju bra. Kan vi stå här bägge gångerna och sedan ge oss ner på stan och heja vid målet. Snackade med Mia om det där med KK joggen, och vi kom bägge överrens om att vi inte skulle springa såvida vi inte var helt säkra på att vi kom bland de 20 bästa. Haha. Ska vi säga nästa år då Mia? ;)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: