Small fragments of a life

What would life be?

Den vackra snön har nu försvunnit, och det känns ju lite mindre skoj. Men hörde någon nämna att det ska komma ny snö nästa vecka. Hoppas. Måste drista mig till att säga att få saker är lika fint som snö.

Nu vill jag att den här veckan ska vara över, men nej då, jobb i morgon, lördag och söndag natt. Ledig måndag natt, sen jobb tisdag, onsdag, lördag och söndag. Men sen kommer min 1-natt vecka. Helt ok där faktiskt. I morgon är det möte på jobbet igen, har varit mycket sådant på senaste tiden, förstår inte hur det kommer sig.

Julfest med jobbet igår, mycket trevligt folk, mycket skratt och kuliga aktiviteter. Bäst var ju givetvis jag och Helena när vi rasade in i kaffevagnen. (Nej, vi var inte överförfriskade, helena försökte bara dyka ner mellan mina armar på något vänster.) Mjölk över hela oss, ja, trevligt värre. Sen vidare till Harrys i alla fall, men tyckte väl inte att det var något att hänga i julgranen direkt. Det blev i alla fall ingen efterfest, vi var nog lite för trötta allihop.

Lön idag, pengarna rullar in och så svischar det bara till så är de borta igen. Men skönt att räkningarna är betalda i alla fall, så slipper man tänka på det. Snart dags för julhandling. Ska inte köpa så många julklappar i år, men dock så måste jag ju köpa några i alla fall, om inte annat så för att jag själv tycker att det är skojigt.

I morgon kväll ska jag försöka ställa fram mina ljusstakar, så slipper jag härja med det i helgen när jag är inne i jobb. Får se hur det går med julbelysning i år, om finaste kan hålla sig ifrån att leka med den. Ja, ska bli intressant.

Nu får jag ställa fram mitt fina tomteljus som jag köpte i Ulla-red. Det ska icke eldas på, men det skänker lite julstämning och det är alltid välkommet. Ledig både jul och nyår i år, det är ju inte fel det heller.

Var i Norrköping med Micke och Karro idag och skavde. In på Media Markt och handla, blev hela serien Sally för min del. Så jävla skön hon är!

Snart dags att knoppa. Tjong.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: