Small fragments of a life

Do you care about all the little things?







Såhär har min dag i Forssjö sett ut!


Det har varit en mycket trevlig dag, med massa prat, kaffe och bus. Det är alltid lika trevligt
att träffa Tiina, och när man dessutom tillägger kaffe och glass, det gör helt enkelt
dagen helt fulländad.
Vi har varit ute nästan hela eftermiddagen, vilket var helt otroligt skönt! Vi började med en kopp kaffe på altanen, sedan blev det bus med Hilma för min del och krattning för Tiinas del. Det var halt på gräsmattan dock, så jag låg på
den skapligt blöta marken ett par gånger. Men det är smällar man får ta.
Sen lagade vi middag ihop, och det var väldigt trevligt att för en gångs skull inte laga middag själv,
utan att ha sällskap och hjälpas åt.
Efter middagen spelade vi lite musik, Tiina hade en synth från 90 -talet, så det blev lite plinkande,
lite kommer jag allt ihåg av cirka 8 års pianolektioner. Vi spelade bland annat Nu tändas tusen juleljus.
Och det är ju verkligen rätt säsong för den låten...
När det sedan blev kväller
kilade vi en stund till badstranden och tog lite kort. Det var bara så fint därute! Jag hade kunnat
sitta på bryggan tills det var kolsvart ute!
Får ta mig ut dig någon kväll med en filt och en termos kaffe. Skulle vara härligt att bara få sitta
där, och njuta av allt det vackra, att det faktiskt snart är vår.
Livet är bra härligt ibland. När man har haft en dag som jag har haft idag, det är då man vet
att man lever.

Tingeling.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: