Small fragments of a life

Something's wrong with the world today

Så var det gjort, det som jag både sett fram emot och fasat för; Högskoleprovet. Jag ska varken säga bu eller bä förrän jag kollat facit på text tv eller studera.nu men det kändes rätt ok. Förutom sista delen med tabeller, diagram och kartor. Jag tyckte det flöt på ganska fint, vi fick ett häfte med 10 diagram/tabeller/kartor med sammanlagt 20 frågor. Så när jag var på fråga 15 säger skrivkontrollanten helt plötsligt att "nu är det 5 minuter kvar." Oj, herregud. Jag fick gissa svaren på de 5 sista frågorna... De andra delarna hann jag i alla fall med, så det var ju skönt! Den del av provet som kändes bäst måste jag säga var engelskan. Och bara för att det kändes som att det gick bra där har jag säkert svarat fel på minst hälften av frågorna...

Det var en tidig morgon i dag, och det innebär ju såklart att jag känner mig lite sliten just nu, men det ska vi snart banka ur kroppen och knoppen, för jag ska hem till Veronica. Vi ska lördagsmysa, släcka ner mellan 20.30 och 21.30. Och jag mitt nöt som funderade på vad man skulle ta sig för när alla lampor är släckta och kom på den briljanta idén att man då kan titta lite på TV! Doh! Ibland vet jag inte vad jag tänker med, inte är det hjärnan i alla fall!

Nej, om man kanske skulle ta och göra sig i ordning. Helena tyckte vi skulle gå ut ikväll, men jag hoppar nog över det, känns som att jag kommer hinna somna innan det ens är dags att ge sig ut.

Tingeling.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: