Small fragments of a life

What if she's an angel?

Nu får det absolut inte snöa de närmsta dagarna, för mina vinterkängor står just nu dyblöta i duschen. När jag kom hem här på kvällen insåg jag ganska snabbt att Imperius hade bajsat på hallgolvet, och placerat mina kängor ovanpå bajshögen. Trevligt värre. Det blev till att skura hallgolvet och sedan duscha av skorna med massa diskmedel. Så nu har jag bara mina vår-/höstskor att vandra i, oavsett om jag vill eller inte.

Det har varit en händelserik dag idag, den började med en tid på hud och hår för att vaxa ögonbrynen. Det var ju snabbt gjort, och ärligt talat inte alls särskilt smärtfyllt. Sen begav jag mig till Sultans city för en kopp kaffe, så mötte jag upp med Veronica där och vi käkade lunch tillsammans och kikade på folk, vilket jag måste säga kan vara mycket roande. Så fick vi sällskap av hennes mormor och en kompis till mormodern. Mycket trevligt! =)

Så efter ett par timmar bar det av hem igen, för att snabbt göra sig i ordning innan jag for till personalmöte. Vänliga själar som kunde både skjutsa mig till och från mötet, det är jag mycket tacksam för!

Väl hemma bestämde jag mig för att ta ut Imperius på en liten promenad, kopplade honom och han var ovanligt snäll och stilla när jag gjorde det. Sen ut en halvtimma och han satt som ett klistermärke på mig när vi gick runt huset. Han satt mest stilla på gräsmattan sen och kikade på alla fåglarna, men han blir väl modigare allt eftersom.

Sen upp igen till lägenheten, och det var då jag hittade bajshögen i hallen. Hade jag hittat den tidigare hade det nog inte blivit någon promenad...



Min fina sitter på gräsmattan och kikar.



Jag hittade en fågel bland grenarna. Vårtecken! =)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: